zondag 4 augustus 2013

Stofjes

Woensdag was een van mijn nichtjes uit Oldenzaal jarig. Ik heb de verjaardag gecombineerd met een bezoek aan handwerkspeciaalzaak Lohuis-Tijhuis.
Ik had de blokken van de Savannah's Stars, voor zover klaar, meegenomen. Omdat ik het geheel te licht vond, twijfelde ik of ik er mee door zou gaan of andere kleuren gebruiken. Dus advies was welkom.

Dit lapje was het uitgangspunt van de Savannah's Stars.

Ik vond daar te weinig van terug. Het advies was om de rest van dit lapje te gebruiken als een deel van de zandlopers tussen de blokken.
Als tegenkleur van de zandloper zou mijn eigen groene klimopstof kunnen zijn of een nieuw stofje: groen met een fijn crème figuurtje. Deze stof zou ook nog te combineren zijn met de klimopstof.

Er niet genoeg stof om alle zandlopers hetzelfde te maken. Daarom heb ik nog 2 stofjes meegenomen om de andere zandlopers te maken. 

Het lukte me niet om een goede foto te maken. Het paarse stofje is roder en wat blauw lijkt is paars. Rara.
Van de week probeer ik een aantal zandlopers te maken om te kijken hoe het staat.

En omdat het een leuk stofje is, heb ik hier ook maar wat van meegenomen.

Voor mijn andere project, de Provençaalse deken, heb ik ook nog wat meegenomen. Ik word er helemaal vrolijk van.

Ik heb vandaag uitgerekend dat ik minimaal 90 hexagonbloemen moet hebben. Pfff, daar ben ik nog wel even mee bezig. Hoewel, lekker onderuitgezakt in het zonnetje werk ik wel het één en ander weg. Gaat sneller dan de blokken die ik per blok moet tekenen (verdwijnstift).

Ik ben dus wel even van de straat, zogezegd. Ga nu ook nog even wat doen, of een zandloper of hexen.

Groetjes,


Dientje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten