donderdag 10 oktober 2013

Cursus en stofspektakel

Vorige week dinsdag met de cursus quilten met de hand begonnen.
Het eerste project wordt een kussen van 4 Patience Corner blokken.

Het begin lijkt weer terug naar de kleuterschool of wiskundeles, haha. Eerst alles op schaal getekend, daarna de patroondelen op ware grootte en op karton geplakt. Patronen op de stof afgetekend, knippen en naaien. En zoals het hoort: netjes en precies van hoek tot hoek op de lijntjes.
Na 2 uur van kennismaken, kwebbelen, precies werken, hadden we allemaal 1 blok af. Huiswerk voor de volgende keer: 4 blokken klaar en aan elkaar genaaid, achterkanten knippen en aan 1 kant zomen, stroken op maat knippen, en het witte stuk laken meenemen.
Helaas kan ik er de volgende keer niet bij zijn, dan wordt het quilten uitgelegd.
Het huiswerk heb ik voor een deel al klaar (schouderklopje): de 4 blokken aan elkaar.

De foto is een beetje snel gemaakt, maar het gaat om het idee.

Afgelopen zondag was het stofspektakel in Deventer. Samen met een vriendin over de markt gelopen. Veel leuke stoffen. Ook leuke voorbeelden van kleding. Voorlopig zie ik daar (kleding maken) maar van af. Ik ben blij dat ik naast mijn werk voldoende tijd heb voor mijn andere hele leuke dingen, haha.
Ik kon me inhouden. Maar om niet met lege handen thuis te komen (waarom eigenlijk niet?) heb ik 2 quiltlapjes gekocht en een geplastificeerd katoenen stofje met uiltje. Waarschijnlijk maak ik hier een tas van of ???. Wat dan ook, het zal vast mooi worden.

Het stofje is meer lila / paars dan blauw.

Eerst maar even wat afmaken. Ik laat wel horen wat het geworden is.

Fijne dag.

Groetjes,



Dientje

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk toch om deel te nemen aan zo'n cursus...! Ja, eerst passen en meten, maar dat vind ik toch altijd wel leuk hoor .. dat gereken.
    Houd ons maar op de hoogte, want ik ben best benieuwd wat er allemaal nog meer gaat komen!

    Grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik laat zeker de rest ook zien. Ben ook nieuwsgierig hoe het gaat.

      Groet,
      Dientje

      Verwijderen