maandag 30 december 2013

Kerst, kussen en schapen

Kerst 2013 is er één om snel te vergeten.
Dinsdag 24-12 had Ben te horen gekregen dat hij uitgeloot was en 1e Kerstdag vrij zou zijn. Een leuke verrassing toch? Met een man die onregelmatige diensten draait in de zorg, weet je dat er altijd op een feestdag gewerkt moet worden. Je stelt je er op in en dat is dat.
Maar voordat het kerstfeest begon werd hij geveld door buikgriep. Gezellig.
We hadden met vrienden afgesproken om samen te eten. Wij maken voorgerecht en toetje, zij het hoofdgerecht. 1e Kerstdag aan begin van de middag werd al duidelijk dat het Kerstdiner niets zou worden. 
Dus een deel van het voorgerecht maar weggebracht. Toetje kon in vriezer bewaard worden.

Dus zat ik in mijn eentje aan de kerstdis, ;-) (knipoog).
En de rest van de tijd? Heb ik het kussen afgemaakt. Toen was de 2e kerstdag bijna voorbij.


Ik vind het mooi geworden. Met wat ik inmiddels meer weet over patchen en quilten zou ik sommige dingen anders doen, maar zo gaat het met alles waar je beter in wordt.

2e Kerstavond liet ik Dientje op tijd uit omdat ik Freek de Jonge wilde zien. Tja en toen dacht ik nog even: "zeker teveel gegeten!", maar nee ... de buikgriep kreeg mij ook te pakken. Bahhhhh.
Vrijdag werken? Vergeet het maar, retourtjes toilet was het enige reisdoel.
Zaterdagavond weer een beetje mens. Kon zowaar alweer een paar hexen maken.

Zondag bijna oké. Dus de hexen-bloemen maar eens geteld en uitgelegd op bed.
Leg ik het zo?

Of wordt het meer dit???

Deze laatste foto spreekt mij meer aan. Maar ik heb nog een paar te gaan en dan leg ik het nog eens uit.

Zondagmiddag ook begonnen met mijn schapen-kado.
Het was toch nog niet helemaal mijn dag. Het papier van de vliesofix wilde er niet af en trok ik de lijmlaag mee, grrrr. Daarna was ik 2 poten kwijt. Was ik ze kwijt of had ik ze niet getekend? Speurtochtje heeft nog niets opgeleverd. Materiaal genoeg, dus het is geen probleem als het niet te vinden is, haha.

Vandaag weer aan het werk. Weg met Kerst 2013. Hoewel?

Fijne dag allemaal.
Groetjes,



Dientje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten