zaterdag 20 september 2014

Wandelen Veluwezoom

Maandag hebben we een heerlijke wandeling gemaakt. We waren al een tijd niet meer bij de Veluwezoom / Posbank geweest. Willy, De tante van Tjorven, heeft de laatste maanden een paar keer iets over de Veluwe / Veluwezoom geschreven en daardoor kwam ik op het idee om hier heen te gaan.
We reden naar het Veluwetransferium. Helaas was het informatiecentrum gesloten. Via de borden hebben we de Herikhuizenroute, 9 km (volgens de site van Natuurmonumenten 9,8 km), gelopen. We zijn ongeveer 3 uur onderweg geweest, inclusief de rustpauzes en genieten van de uitzichten.


Bezoekerscentrum.








Schuilhut?



We vonden het een open bos, alsof er veel gerooid was. Veel varens en dood hout.

Eerst zagen we amper paddenstoelen, maar later kwamen we verschillende soorten tegen.


Dit was de enige paarse pluk heide, de andere heide was al aardig uitgebloeid.



Uitzicht tijdens de lunch. Nadeel: veel geluid van de auto's op de weg van Dieren naar Arnhem.


Jonge Boleet, ik vond het op een uiltje lijken.



Veel paden met dikke boomwortels.

Sprengmeer?




In de Beekhuizense bossen liepen we langs dit soort stroompjes.



Vanaf het oriëntatiepunt Herikhuizen.


Vlakbij het uitzichtpunt over Herikhuizerveld richting de Posbank liepen deze paarden vrij over de weg.

In de verte de Posbank.



Bijna op het eind van de wandeling kwamen we langs de Schaapskooi.

Huize de Uilenburcht.
  


Het was een heerlijke dag, mooi weer, lekker gewandeld. Dit doen we nog vaker. Maar dan wel met een wandelkaart.

Groet,


Dientje

1 opmerking:

  1. O, wat heb je lekker veel foto's gemaakt!!
    Dit is voor mij een stukje herkenning!!
    Mijn vader koos vroeger altijd standaard, als we een dagje weg wilden, voor de Postbank!!
    Vroeger als kind zocht ik altijd naar het postkantoor.... Later ben ik het gaan waarderen. Nu geeft het heimwee... Gedachten aan wat geweest is en nooit meer terugkomt... Mijn vader is nl 4 jaar terug overleden....
    Maar wel mooie en goede gedachten, gelukkig wel.

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen