woensdag 29 oktober 2014

Herfst Vakantie Werk

Ook al ga je, ben je met vakantie dan wil dat nog niet zeggen dat de handjes stilstaan. Kom op, er moet gewerkt worden, haha.
Zoals ik al schreef in mijn blog van 15 oktober brei ik veel tijdens lange en hele lange reizen veel. Mijn vestje is voor het grootste gedeelte gebreid tijdens vakanties en nu is het zomaar af.

Toen we thuis waren moest ik alleen nog 1 zijnaad dichtnaaien en knopen aanzetten. Dat heb ik vorige zaterdagmiddag gedaan.

En zondags kon de show beginnen. Ik moest het vest nog blokken, maar was te nieuwsgierig naar het resultaat.




Ik ben er blij mee.

Toen het vest klaar was en ik toch wat wilde prutsen tijdens de vakantie, heb ik nog maar weer een paar sterren gemaakt. De stapel groeit, maar ik moet er nog een paar.

Verder heb ik voornamelijk op de terugreis een stuk gebreid aan omslagdoek met blaadjesrand. Het patroon komt van Nadelspiel. Het patroon is te koop, maar met behulp van het YouTube filmpje is het goed te doen.
Zover was ik.

Zover ben ik nu.

Ik brei tot de bol op is.
Daarna moet ik weer iets anders verzinnen voor een onderweg breiwerk.
Dat zal geen probleem zijn. 

Fijne dag.


Dientje

3 opmerkingen:

  1. 'k Ben het met je eens dat meerijden en breien goed samen gaan. Niet al te ingewikkeld breiwerk zodat je met regelmaat even rond kunt kijken..., perfecte combi!
    Wat is dat vestje mooi geworden, moet het echt wel geblokt worden? Dientje lijkt ook heel tevreden, wat een lieve hond!
    Gebruik je invicta color van Scheepjes voor de omslagdoek? Ik dacht eerst dat het de beroemde Fenna was, maar daar kom ik van terug... Die ligt er nl. nog bij mij en ik heb er nog steeds niets van gemaakt.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Blokken is misschien niet het juiste woord,. Ik wil het met euchalan wassen, het is al zolang door de kleffe handjes geweest, haha. De wol voor het omslagdoeken is inderdaad invicta. Deze wol bevalt me goed. Fenna heb ik nooit geprobeerd. Fijne dag

      Verwijderen
  2. Super mooi vest, leuke knoopjes heb je er bij gezocht. De omslagdoek wordt ook mooi. Nu maar wachten op wat kouder weer zodat het allemaal gedragen kan worden. Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen