donderdag 2 april 2015

Restverwerking

Van de Quilt voor Sophie had ik een heleboel 3-hoekjes over.

Dit had ik in een apart doosje bewaard met de gedachte om hier een mini quiltje of poppendeken van te maken.

Laatst moest ik iets op de machine naaien en ben begonnen om de 3-hoekjes aan elkaar te naaien. Alles is nog niet genaaid maar de slinger groeit, haha.

Vorige week moest ik op iets wachten en zag de slingers weer liggen. Dus maar van elkaar los knippen, open strijken met de vingers en op maat snijden.

Een paar 4-kantjes aan elkaar gespeld, weer in een doosje gelegd. Nog even denken hoe ik ze precies wil naaien.

Het begin is er. Heeft geen haast. Deze restjes krijgen weer een goede bestemming.

Fijne dag.



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Soms heb je nog meer restjes dan je denkt hè?
    Heb ik eens gehad met garen... Ik had zo veel dat ik er een deken voor Oost-Europa van gebreid heb!
    Maar ik denk dat jij hier ook wel weer iets leuks van gaat maken!
    Ben erg benieuwd!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je die restjes ook nog meer gaat verwerken. Een poppendekentje zal wel in de smaak vallen bij Sophie. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, dat loont best ... alle restjes bewaren! Ik vind het juist leuk om daar iets van te maken. Dat is een uitdaging!
    Nou, ik ben benieuwd wat er tevoorschijn getoverd wordt, Dini...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je Sophie is erg mooi zeg, mooie frisse kleuren en dan de bloemen en vlinders in de buitenrand, zo leuk.
    En met de restjes kan je leuke dingen doen, het poppenquiltje wwordt natuurlijk ook schitterend.

    BeantwoordenVerwijderen