woensdag 22 juli 2015

Fleurtje - Fleur

Ik had gedacht dat ik voldoende malletjes had om de bloemen en randen van Fleurtje te maken. Helaas in de vakantie merkte ik dat dit niet zo was. Volgens de beschrijving wordt eerst het middendeel met de bloemen gemaakt en daarna de randen. Maar dat had ik dus niet gedaan. Waar mogelijk was had ik al malletjes uit het werk gehaald, maar was niet genoeg. Dan toch maar eerst het middenstuk af te maken.
Vorige week zondag heb ik alle bloemen die ik klaar had, uitgelegd. Zo gaat het worden. Links is de bovenrand, daar moeten nog 3 rijen aan. Voor de bloemen die ik nog niet klaar heb, zijn stofjes in de juiste kleur gelegd.









De open ruimten tussen de bloemen doe ik later, dan kan ik zien welke kleur ik waar doe. Evenals de halve bloemen aan de kanten
De stand van zaken na een week is: rij 1, 2, 3, 4 zitten aan elkaar genaaid. 


Fleurtje begint dus Fleur te worden.

Fijne dag,


Dientje

4 opmerkingen:

  1. Dat is lastig, wanneer je malletjes tekort komt, je hebt het goed opgelost zo. Ik vind Fleur steeds leuker worden bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je werkt waarschijnlijk met plastic malletjes... De papieren versie is gemakkelijk bij te maken.
    Ik vind je bloemen leuk en de rand past er helemaal bij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruik de papieren malletjes die erbij zaten. Ik heb ze wel gelamineerd voor de stevigheid. Het maakt verder niet uit, ik moet alleen anders werken dan ik had gewild. Fijne dag.

      Verwijderen