donderdag 21 januari 2016

Wintersport in Crans-Montana

Maandag was het prachtig weer. Dus ik ook op de skies. We zouden met een tussendoor pad bij het verblijf kunnen komen, dit niet gevonden. Dus weer afgedaald naar de lift en toen was het een uur wachten of lopen. We kozen voor het laatste. Het was maar 20 minuten, wel bergop en veel prutsneeuw op de stoep. Puffffffffffffffffffff.

De Matterhorn is onze gids.


Geen goedkope koffie en chocolademelk.

Dinsdag was het weer de hele ochtend sneeuw. Ik ben thuis gebleven. Kijken hoe de overburen de auto uitgraven.

De onderwegsok afgekant.

De nieuwe alvast zover gemaakt dat ik zonder nadenken kan breien.

's Middags klaarde het op en naar het dorp gelopen. Mooi kerkje, niet binnen geweest, gesloten.


Lift en piste op de achtergrond.

Tussen Montana en Crans een rondje meer gedaan.

Mooie besneeuwde bomen.

Rechts op de achtergrond een enorm appartementencomplex, ruim 17 verdiepingen, ligt in het deel Vermala. Daar staat ons pension ook. Je kunt bijna niet om het gebouw heen en het staat bijna leeg.

Kunstwerk.

Woensdag leek goed vanuit onze kamer, maar boven was het niets. Bewolkt en sneeuw. Om 12.30 gestopt en na de lunch 2 uur gewandeld, met veel dalen en klimmen.


De meeste toppen blijven in de wolken.

Niet meelopen met vrouwtje, ik wacht op de baas. Stel dat hij verdwaald.

Gelukkig ik loop weer met de baas. Wat is dat nu?

Het lijkt wel een hol maar ....

Het is een voetgangerstunnel onder de piste.

Deze piste gaat eroverheen.


 Even verder is er nog één, bij dat grijze ding in het midden is de uitgang.

Op het golfterrein in Vermala is iets te doen

Hé, sledehonden. Groep 1 mag één voor één op de slee,

Groep 2 moet iets bouwen, een iglo misschien?

Daar gaat ie dan.


Nog even profiteren van het 'Blauwe Uur'. De Matterhorn komt er zelfs voor uit de wolken.

Naast het breiwerk heb ik ook nog enkele blokjes voor de Switch gemaakt. Nr. 7 is half klaar.

Lekker relaxen.
Fijne dag.


Dientje

3 opmerkingen:

  1. Wauw, dat zijn prachtige sneeuwfoto's. Die foto's met de sledehonden zijn leuk zeg. Geniet maar lekker verder en verblijd ons maar met jullie prachtige foto's, is echt even meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n verslag, het was alsof ik er even bij was. Beetje jaloers ook op al die sneeuw. Geniet ervan, groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is het daar mooi! Ik heb genoten van de foto's. Heerlijk zo even naar de sneeuw. Geniet er maar lekker van!

    BeantwoordenVerwijderen