zondag 10 juli 2016

Vakantie handwerk

Tussen alle vakantie activiteiten door heb ik regelmatig mijn lapjes te voorschijn gehaald.
Op de camping in Winterswijk.

Op het terras van het huisje in Orvelte.

Wat heeft het opgeleverd.

Niet alle Switchblokjes gefotografeerd,maar dit is een deel van het resultaat..

Ook een aantal blokjes van de Challenge gemaakt. Ik houd me niet aan de volgorde van de datums, maar pak er gewoon één uit mijn doosje met gesneden blokjes.

Met mijn vest ben ik ook weer een aantal naalden opgeschoten. Gaat niet snel omdat ik er alleen op heen- en terugreizen aan gebreid heb.

Verder heb ik mijn 'vakantiegeld' besteed aan: 
Een kado voor een collega: de vlinder. Een theezakjesschaaltje in de vorm van een uil. Allebei hand beschilderd door Dieneke Boektje.

Lapjes gekocht in Winterswijk bij de Quilt Cottage.

Bij Lohuis-Tijhuis een paar Fat-quarters voor de Challenge.

Ik zag daar ook een heel leuk truitje hangen in de etalage. Het garen was in de aanbieding, dus ... gekocht.

Een beter beeld van het truitje.

Bij Lohuis lagen ook nog een paar pakketjes van The Joys of Life voor mij klaar.

Een heerlijke relaxte vakntie met mooie aanvullingen voor de handwerkkast.

Fijne dag,

Dientje

6 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n vakantie waar ook tijd is om te handwerken.
    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dat is een goed idee om je vakantiegeld zo te besteden! Ga ik ook eens voorstellen aan DH...
    Wat een prachtige lapjes en ik kan me voorstellen dat je voor dat truitje viel!
    Ik houd ook van vakanties waarin je gelegenheid hebt om te handwerken, zo heerlijk om te doen en zo relaxt ...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het nog wel een eerlijke deal: hij een dagje ligfiets huren en een nieuw zadel voor de racefiets; ik lapjes en garen. Ach en The Joys for Life is al betaald, dus die telt niet mee, haha. Vanaf mijn kinderjaren heb ik in de vakanties een handwerkje gehad. Ik vind het heerlijk om wat om handen te hebben en ondertussen kan ik ook nog van alles bekijken. We nemen zelfs een handwerkje en boek mee als we ergens heen gaan. Stel je voor dat Dientje ergens niet mee naar binnen mag. Dan spreken we af wie die dag mag of gaat en de ander hoeft dan niet alleen maar te wachten. Met iets bezig zijn verkort het wachten, kop koffie erbij of iets anders. Wat een heerlijke hobby.

      Verwijderen
  3. Dat is mooi vakantiewerk en souvenirs. Al googelend op invictagaren 975, kwam ik bij een logje van jouw vest terecht. Ik ben dus met hetzelfde garen aan het haken. Het wordt een sjaal voor de herfst/winter.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat je me nu zo moet vinden, googelend op garen, haha. Mooi garen en mooie kleur. Veel lengte, ben nu net met 2e bol bezig. Ik zal de sjaal vast wel een keer tegen komen. Heel leuk. Gr. Dientje

      Verwijderen