maandag 28 november 2016

Weken vliegen

Voorbij. Het bloggen schoot erbij in.
Maar mijn handwerk heb ik niet verwaarloosd.
De vogels uit het boek van Arne en Carlos riepen me.

Dus een wolletje opgezocht, zwart en zilver, en breien maar. Meegenomen naar de verjaardag van mijn achternichtje en de jarige (6 jaar) wist wel welke zij wilde. Deze werden mij aangewezen met een duidelijke boodschap, haha. Mijn nichtje die een week later jarig was, vond het ook een succes. Zij heeft hem gekregen met een opgerold kado aan zijn kop. Met allerlei andere garens ook vogels gebreid. Veertjes en pailletten gekocht voor de afwerking. Ik zie wel hoeveel ik er brei. Het zilveren vogeltje met de fuchia pailletten is nog niet helemaal klaar, er moeten nog meer opgenaaid worden, maar de naaidraad was op. De anderen moeten ook nog worden versierd.

Verder heb ik de halve rand van mijn 'Souvenir de France' klaar.

En nog 3 blokjes van de Challenge. Dit schiet nog niet erg op, maar heeft ook geen haast.

Volgende week ga ik naar een start van een handwerkgroep. Kijken wat dat wordt. Volgende keer meer hierover.

Fijne dag,



Dientje

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk werk hè, die vogeltjes breien, ik heb er inmiddels ook diverse liggen in diverse stadia van afwerking :-). Ben alleen nog niet tevreden over de snaveltjes, die kunnen beter, maar dat zal ook wel goed komen.
    Mooi is je Souvenir de France en je blokjes voor de challenge zien er ook goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, maar jij breit de vogeltjes tenminste! Ook al vliegen de weken en de tijd... Ik ben er nog steeds niet mee begonnen. Heb je ook een standaard gemaakt?
    Je quilt wordt zo mooi, echt Frans doet ie aan ... Provence stofjes enzo ... Je quilt hem ook zo mooi door, vind ik.

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen