woensdag 22 maart 2017

Wintersport Les Coches, Frankrijk

Zaterdag zijn we weer naar Frankrijk vertrokken voor de wintersportvakantie. Onderweg was het nog druk richting skigebieden.
We zitten voor het 3e jaar achtereen in Les Coches. Dit gebied hoort bij La Plagne. Het ligt aan de kant van Les Arcs.
Het skigebied heet Paradis ski sinds er een lift over het dal is gekomen en het gebied van Les Arcs en La Plagne met elkaar verbind.
Vanuit ons appartement kijk je op Valandry, dat hoort bij Les Arcs, en we zien de pilaren van de de lift over het dal.

Zondagochtend was er veel bewolking. 

Dus maar eerst een skipas kopen en koffie drinken. Daarna op de latjes. Doordat het te warm is, is het onderste deel van de piste prut en daar heb ik niet zoveel mee. Ploeteren dus.
De bewolking bleef ons de hele dag achtervolgen.

's Middags wat gedronken bij een nieuw restaurant aan de piste in Plagne Bellecote.

Al tijdens de reizen met de skischool was Christal des Neige al het verzamelpunt aan het eind van de dag. Wij zaten hier ook regelmatig op het terras voordat we het laatste stukje afdaalden.
Helaas dat zit er nu niet meer in.

En na het eten met de sterren bezig.

Maandag was het prachtig weer. Dus er weer op uit.

We kwamen ook nog 'Oude Bekenden' tegen.

Laatste piste van de dag.

Dinsdag begon mistig. Omdat ik dan mijn oriëntatie kwijt raak, ben ik niet mee gegaan. Konden mijn benen en voeten rust krijgen, ahum.
De piste naar Montchavin, loopt langs ons appartement, lag er troosteloos bij.

Ik heb er een relaxdag van gemaakt. Wandeling naar het dorp. Weinig oude en authentieke gebouwen.

Boodschapjes gedaan en kwam deze familie tegen.

Toen de mist weg was, werd het prachtig weer. Op balkon gezeten met de Switch.

En tijdens en na de lunch met mijn Sterren.




Wordt vervolgd.


Dientje

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk Dinie! Hopelijk is het vandaag mooi skiweer en kun je weer op de latten. En anders vermaak je je ook wel met het handwerk. De sterren en de switch doen het daar goed. Fijne dagen nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat jij ook met de Switch bezig bent. Ik heb nog niets gepatcht, alleen 400 vierkanten van 15x15 gesneden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dini, ik zie het al je hebt je weer lekker vermaakt, zowel op de latten als met je 'projecten' ook nog bezig geweest met je haakwerk?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij heb jij het heerlijk naar je zin... Prachtige omgeving... Naast lichamelijke inspanning ook fijn handwerken... Dat moet genieten zijn...*Ü*...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ahum, ik loop twee weken achter met lezen van je blog...
    Jullie houden echt van de wintersport hè..
    Het gebied waar jullie zijn geweest ken ik van een zomervakantie. Het is mooi! Mist is niks met skiën, en ook super vermoeiend...
    Maar jij hoeft je niet te vervelen tijdens een dagje niet-skiën.
    Heerlijk toch, die afwisseling...

    BeantwoordenVerwijderen