zondag 18 juni 2017

Frankrijk 2017

Hèhè, eindelijk weer internet zonder moeilijk te doen. Of er was alleen wat op een Wifi-point (terras) of 1 per kampeerplek zodat je bleef in- en uitloggen. Nu op het moment goed internet.

Wat hebben we allemaal gedaan. Het plan was om eerst op bezoek te bij onze vrienden in Zuid-Frankrijk (in de buurt van Marciac). We wilden 3 of 4 dagen reizen.
Dag 1. We zijn tot Bertrix in de buurt van Bouillon (België) gekomen.

Dag 2. Doorgereden naar Aubigny (Frankrijk, tussen Gien en Vierzon). Hier zijn we 10 jaar geleden ook geweest op de terugweg met pup Dientje. Toen stonden schuin tegenover de plek waar we nu waren, caravan/camper met luifel op foto linksonder.

De camping ligt bij een meer, park en sportvelden. 's Middags nog een wandeling gemaakt.

Dag 3. We zijn doorgereden naar onze vrienden. Eigenlijk te ver, maar toen we in de buurt van de 3e overnachtingsplek kwamen, begon het enorm te stortregenen. Het werd pas droog toen we nog zo'n 150 km moesten. We zijn maar doorgereden.

Met onze vrienden een aantal uitstapjes gemaakt en rustig aan gedaan.
Het Fête de Caricature bezocht, een jaarlijks terugkerend evenement met Pinksteren in Marciac. Het wordt gehouden achter het gebouw van de VVV. Daar zit verrassend veel ruimte achter. De winkels rond het dorpsplein hadden bijna allemaal een geschilderde afbeelding op de ramen, foto rechtsonder.

Terwijl ik mijn quilts aan het fotograferen was (zie vorige blog), waren de tuinlieden bezig inclusief Dientje.

's Middags nog een wandeling gemaakt.

Een dagje naar de bergen (Pyreneeën) hoort er ook bij. Dit keer was het plan om in Lourdes met het treintje omhoog te gaan naar de Pic du Jer. De lift naar het treintje was stuk en daar 1 van de vrienden rolstoel gebonden is, was dit geen optie. Dus plan B, naar de Hautacam.

We zagen paarden met blauwe manen, mooie toppen, gieren (helaas moeilijk te fotograferen) 2 groepen van 6 en 10 vogels. Mooi.

We hebben ons schaapje maar gezegd goed bij ons te blijven.

Nog even genieten van de tuin en omgeving logeeradres. En de Pyreneeën op de achtergrond.

Na een kleine week hebben we afscheid genomen en zijn verder getrokken.

Groet,

Dientje

1. Jullie hebben al een flinke reis achter de rug en veel gezien. Zo te zien ook erg mooi weer. Geniet er nog van!

2. Heerlijk, en wat kan dat toch vervelend zijn om slecht internet te hebben. Gek hoe we daar zo snel aan gewend zijn geraakt. Fijne vakantie verder.