woensdag 28 december 2016

Van Vogels, Kerstbomen en zo

Voor mijn achternichtjes had ik op vraag van de dames een paar vogels gebreid. Dit zijn ze geworden.


Een tijdje terug zag ik ergens op Facebook een berichtje van een moeder en dochter die een middag hadden geknutseld. Zij hadden kerstversiering gemaakt van denimstof, heel eenvoudig. Donderdag zag ik een simpele kerstboom, een 3-hoek op een stok. Laat ik nog een kapotte, grijze spijkerbroek hebben. Vrijdag nog wat lint voor strikjes gekocht. En zaterdag roets, roets op de naaimachine 2 langwerpige 3-hoeken gemaakt en daarna strikjes erop genaaid. Mijn achternichtjes waren hier ook blij mee. Er is nog stof over dus .... Alleen een andere kleur strikjes of versiering, kerstknoopjes of zo.

Via de Facebookpagina van Els Feteris, ontwerpster en eigenaresse van Bobbin, kun je meedoen aan een gratis 12 maanden Blok van de Maand. Het 1e patroon is ongeveer 2 weken geleden uitgekomen. Ik heb hem ook gemaakt met een aantal stoffen die ik nog had van mijn kerstboom.

Hier alleen het blok.

Ik heb geen stoffenplan, ik wacht de patronen af. Ik zie aan het eind wel of ik ze apart laat of 1 grote quilt.

Nog een paar zware dagen voor Dientje, ze is zo bang voor knallen dat ze nu al niet meer uit wil. 's Morgens vroeg gaat nog het beste.

Fijne dag.


Dientje

2 opmerkingen:

  1. Mooie vogels en leuke kerstboompjes. De boompjes zijn zo simpel en zien er geweldig uit. Dat patroon van Els Feteris heb ik ook, maar moet nog beginnen, je sneeuwpop ziet er leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat zijn je vogels mooi! De details doen ook veel he ...
    Ik heb gelukkig eindelijk m´n eerste vogel afgebreid.
    Enne..., ik kijk niet te lang naar dat leuke blok, dat is mij te gevaarlijk.
    Balen hoor dat vuurwerk. Het zou verboden moeten worden. Gelukkig is het in onze nieuwe omgeving nog helemaal niet aan de orde!

    BeantwoordenVerwijderen