zondag 27 oktober 2024

Proeflapjes breien

De laatste maanden zijn er gebeurtenissen geweest die mij veel energie gekost hebben en waardoor ik mij er druk in mijn hoofd voelde. Breien bracht mij rust en ontspanning en dat heb ik veel gedaan. 
Op Vlogs en Blogs, die ik volg, kwam regelmatig een breiwerk tegen die ik op mijn favorieten lijst zette.
Onder andere deze 3.
Füchslein - Vosje

Rocio - Dauwdruppel

Ranunculus

Een tijd geleden had ik een omslagdoek uitgehaald. Ik was er al jaren mee bezig en het was voornamelijk een vakantieproject. Er zaten diverse fouten in en ik was er niet zeker van of ik de omslagdoek ooit zou dragen, dus uithalen.

Ik had toen 2 strengen besteld, maar 1 is nooit gebruikt en de andere was nog niet half opgebreid.

De Rocio was van kantgaren gebreid, dus dacht ik Drops Lace hiervoor te gebruiken. Een proeflapje werd rommelig en er zaten fouten in omdat het niet goed kon zien. Op de Vlog van Wolhobby zag ik dat Linda en haar zus Marianne (de Wolzus) de Rocio van Wolhobby Merino High Twist garen gingen breien. Eind september waren de breidagen in Nijkerk en Wolhobby stond daar ook met een stand. Ik heb het breiwerk van Marianne gezien en ook dit garen gekocht. Kleur: In the Navy.

Een week later een paar proeflapjes gebreid. Want in tussentijd kwam ik per toeval het garen, Malabrigo, tegen welke de ontwerpster had gebruikt, rechts op de foto.

Na de proeflapjes en een beginnetje heb ik besloten dat de Rocio van de Wolhobby High Twist ga breien.

Wat doe ja dan met Drops Lace garen? De Ranunculus? Ik maakte ook wat proeflapjes met gecombineerde garen om te zien wat dit met elkaar zou doen. Één ervan was Merino garen van Wolhobby, hier heb ik een sok van gebreid, de 2e moet nog.

Dit is het proeflapje van Wolhobby Merino, kleur Lalila, met Drops Lace.


Ik weet niet of het op de foto te zien is maar het lace garen lijkt wel goud, wouw wat mooi. Dit zou een pracht combi voor Füchslein zijn.
Inmiddels had ik een entreekaart gewonnen voor de Creabeurs in Hardenberg. Daar was ik nog nooit geweest en Wolhobby zou daar ook staan. Dus ....
Ging ik en kwam niet met lege handen thuis.

Er waren nog meer proeflapjes.
Merino High Twist, In the Navy, met Lana Grossa Setasuri, de bovenste. Het donkere van In the Navy valt helemaal weg. Even gedacht om deze te gebruiken voor de Füchslein. 

Malabrigo en Setasuri. Misschien een combinatie voor de Ranunculus?

Of een Ranunculus van Malabrigo op naald 4.5? Het middelste lapje is met naald 4.5

Ik heb nog een paar dagen om te beslissen. Op 1 november begint Willy van de Vlog: Hobby kletst met Willy, een KAL om de Ranunculus te breien. Ze heeft hiervoor ook een speciale Facebook groep gemaakt.

Wolhobby en de Wolzus zijn onder deze namen te vinden bij YouTube.

Groet,


Dientje




9 opmerkingen:

  1. ¡¡Cuantas lanas y cuántos proyectos!! tejes muy bien y eres ordenada.
    BESICOS,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een heel ingewikkeld verhaal over al die soorten wol.
    Maar je gaat er vast van genieten.
    Uiteindelijk zien we wel wat het gaat worden.
    Hoop dat het wat beter gaat en dat je weer wat rust krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige projecten liggen voor je Dini, en fijn dat breien
    je rust geeft die je op dit moment zo nodig hebt.
    Wens je sterkte, groet Josephine 🌼🌼🌼

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat breien een goede afleiding en ontspanning is. Je bent nogal wat van plan, maar het belooft allemaal goeds!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is fijn als je iets hebt waar je rust en ontspanning in kunt vinden.
    Je weet nu precies hoe al die garens zich 'gedragen' als je ermee breit en proeflapjes maken bewaart je wel voor mislukkingen.
    Er staan prachtige projecten op stapel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om een hobby te hebben die je ontspant in moeilijke tijden. Je hebt jouw nieuwe projecten grondig aangepakt met alle proeflapjes. Mooie garens. Veel plezier met het breien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel veel bezigheden! Veel mooie plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel fijn dat je afleiding en ontspanning kan vinden in het breien, en je houdt er nog mooie kledingstukken aan over ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een werk heb je met al die proeflapjes, maar zo kom je er wel beter uit. Fijn dat het breien afleiding geeft, bij een ander lukt dat misschien juist niet.

    BeantwoordenVerwijderen