donderdag 7 december 2017

Guédelon

In juni bezochten wij tijdens de vakantie in Frankrijk voor de 3e keer Guédelon in het departement Yonne. Hier wordt een kasteel gebouwd door studenten en vrijwilligers, volgens en met middeleeuwse technieken. Het is bijzonder om te zien.

In 2003 zag het er zo uit.



In 2010 stond er al een groot deel van het kasteel.





Zo was het in 2017. We moesten wel zoeken welke dingen we in 2010 in aanbouw gezien hadden en nu klaar waren. Zonder de oude foto's viel het niet mee.





Inmiddels is het een enorme toeristische trekpleister geworden. Veel schoolreisjes, je zag ook overal "lokaaltjes" waar de kinderen workshops konden doen. Als je in de buurt bent, ga vooral een kijken.

Fijne dag,


Dientje

2 opmerkingen:

  1. Wat gaaf! Ik had er nog nooit van gehoord... Ik kan me voorstellen dat dit een trekkertje is en als ik eens in de buurt ben ga ik natuurlijk ook kijken!
    En anders moet ik het met je foto's doen, maar dat is ook al heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen