zaterdag 30 december 2017

Kerst werkzaamheden

Ik had laatst bij Lohuis-Tijhuis een pakket gekocht met 3 kerstmannen.

Ik was er alleen nog niet aan toe gekomen ze te maken. Daags voor Kerst een begin gemaakt met de kleinste. Het patroon van de grootste viel toch wel groot uit, ong. 70 cm, de kleinste 45 cm. In de etalage leken ze niet zo groot.

Dus maar eerst onderdelen knippen, strijken op plakvlieseline.

Dan appliceren en naaien.

Hier staat hij ongevuld.

En nu met vulling en armen. Hij mist alleen nog het bandje met bellen over zijn armen.

Ik ga nu eerst nadenken of ik de originele maten aanhoud.

Fijne dag,


Dientje

5 opmerkingen:

  1. Zo'n leukerd, deze Kerstman! Goede jaarwisseling!🍾🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leukerd, ik snap wel dat je 70 cm wel erg groot vindt. Misschien het patroon op een kopieerapparaat verkleinen?
    Goede jaarwisseling gewenst, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoef ze alleen maar korter te maken. De breedte is voor alle drie hetzelfde. Ik denk om er 1 een halve maat groter te maken en de andere een halve maat kleiner. Dan scheelt het 5 cm. Eerst maar 1 maat groter en dan stof wegvouwen tot ik tevreden ben. Heb nog 11 maanden te gaan, haha.

      Verwijderen
  3. Wat een leuk patroon! Ik zou het lekker zo groot houden hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze laat ik zo, maar of de anderen, moeten groter, dezelfde maat gaan krijgen? Fijne jaarwisseling.

      Verwijderen