woensdag 4 juli 2018

Weer thuis

Van onze 3 weken vakantie. Geen blogjes tussendoor deze keer. De slechte / geen internetverbinding was een van de oorzaken.
Wat was het vakantiedoel? Vanwege feestelijkheden in Zwitserland stond vast dat we van 22 t/m 25 juni in Bern wilden / moesten zijn. En dat we vanaf 26 juni richting huis zouden gaan. Wat we vooraf zouden doen, was open en zou afhangen van de weersverwachting. Nou, die weersverwachting was begin juni slecht voor een groot deel van Europa.
Dus veel handwerk mee.

Uiteindelijk besloten naar Malmédy, België, te gaan en dan Duitsland of Frankrijk in. Toen we op het net naar campings zochten, gaven een aantal campings aan vol te zijn vanwege evenementen op circuit van Spa. Malmédy werd Troisviergers in noord Luxemburg. Ons geïnstalleerd en lekker met de beentjes hoog in de zon / schaduw.

's Avonds tegen etenstijd begon het te regenen en wisselvalligheid troef. Bij de auto voorzichtig lopen anders gutste het de schoen in.

Maandagochtend tussen de buien door Troivierges bekeken.

Maandagmiddag naar Clervaux gereden en rond gewandeld.

En via een toeristische route terug rijden. Dat werd een korte route omdat het weer begon te regenen.
Inmiddels was het ook niet meer lekker om buiten onder de luifel te zitten.

Dinsdagochtend was het droog, wel zwaar bewolkt. Volgens de buienradar zou het een paar uur droog blijven. Dus jas en regenbroek in de rugzak en gaan.

Halverwege kwamen we in Septfontaines. 1 Fontein gezien en die stond droog. Septfontaines was voor de oorlog een rusthuis voor Joden en lag vlakbij een stationnetje. Het is nu een retraite accommodatie.
En ... het begon te regenen. het was een uur droog geweest.

Woensdag verder gegaan. Voorspellingen werden wel slechter en het was 17 graden, veel wind. Volgende bestemming was St. Maurice-sur-Moselle, aan de voet van de Ballon d'Alsace.
Schijn bedriegt, we stonden niet alleen op de camping, maar we hadden niets voor ons staan.

Donderdag de Ballon op. Nog wel bewolkt en veel wind. Een korte wandeling gemaakt.

Koffie en tarte Myrtilles

Verder richting Masevaux gereden en genoten van de mooie uitzichten bij Barrage d'Alfeld.

's Middags nieuwe voortent opgezet om uit te proberen. De volgende dag voor het afbreken toch even de voorwand er in geritst. Frame staat waarschijnlijk te hoog. Dit gaan we nog uitzoeken. Alles weer ingepakt, want de voortent werd te warm.

Vrijdag nog een keer de Ballon op. We hadden geen goede kaart en durfden niet op de bordjes te lopen. Bijna dezelfde wandeling gelopen als vorige dag met een extra lus. Ook nu weer koffie en tarte Myrtilles gegeten. We zaten nu bij een ander restaurant. Bah, de koffie niet te pruimen, taart met kartonnen bodem. Cappuccino was een koffie met veel slagroom en wat cacao erover.

Na de Lunch is Ben met zijn toerfiets de Ballon opgereden en hij heeft het gehaald. Daarna de voortent ontmanteld en relaxen.

Zaterdag was het wereld QUIP-Day, Quilt In Public Day. In La Bresse zou een quiltwinkel zitten en daar wilde ik wel heen. Ik kon er weinig info over vinden. Van een collega had ik als tip gekregen: de kerk in Ronchamp. Niet naar la Bresse geweest maar naar Ronchamp. Ruim een uur rijden, je kunt er alleen in na betalen (oké), hond mag niet mee (oké, we hebben altijd iets te lezen of wat anders bij ons), maar dat we nog geen kopje koffie konden drinken in het aparte restaurant zonder terras maakte ons niet vrolijker. We moesten Dientje bij de parkeerplaatsen maar in de schaduw leggen. Ik kon ook geen 2 kopjes mee naar buiten nemen. Eigenlijk had ik helemaal geen zin meer om te kijken, maar om dat hele eind voor niets te rijden. Ik ben gegaan, maar door het voorafgaande geniet je toch minder. Het is wel de moeite waard.
Er is ook nog een rusthuis voor nonnen op het terrein.

Op de camping heb ik nog in Public gequilt. Wel belangstelling van een afstand.

Het werkstuk, de  Switch, nog maar eens tentoongesteld. De blokhut leek me er wel geschikt voor.

Voor het eten nog een rondje gemaakt om de camping. Morgen gaan we verder, richting Zwitserse grens. Ik heb trouwens de rest van de ski's niet gezien, haha.

Wordt vervolgd.

Groet,

Dientje

1. Op dit moment was het weer een stuk beter geweest, denk ik...
    Maar zo gaat dat; je plant een vakantie en dan ga je!
    Ondanks het mindere weer, hebben jullie toch nog heel veel kunnen doen en bezoeken; en dat is eigenlijk ook maar het beste.. niet gaan wachten tot het droog is...
    Leuke foto's en met het gezellige verhaal er om heen waande ik me zelf even op vakantie!