maandag 18 februari 2019

Logé

Afgelopen week niets aan de Switch gedaan.
Ik zag het patroon van het hartje en besloot natuurlijk op het allerlaatst om toch een paar Valentijntjes te maken.

Op één na zijn ze allemaal de deur uit.

En we hadden een logé. Thuis is ze gewend om op de bank te liggen, dus voorbereidingen getroffen i.v.m. krassen op het leer. De bescherming voor de bank kwam goed uit want ze bleek in de laatste week van haar loopsheid te zitten.

Onze Dientje slaapt altijd boven en dat wil deze dame dan ook.

Bij vorige 2 logeerpartijen is ze 's nachts van de trap gevallen, we hebben nogal een steile trap. Ik had al een aantal opties bedacht om dit te verhinderen. Mijn Ben had bedacht een plaat, die we nog hadden, te gebruiken om het trapgat af te sluiten. 

's Morgens als ik opstond, bleef Dientje nog rustig liggen maar logeerdame wilde dan gelijk naar beneden. En dan werd de trap beneden geblokkeerd. Daardoor was ik op de dagen dat Ben vroeg moest beginnen ook vroeg. Dan heb je wel veel tijd, haha.
Op sommige plekken durfde ik logeerhond wel los te laten lopen samen met Dientje. Vanwege de loopsheid ging ze meer aan aan de lijn dan andere keren.

En samen snuffelen is gezelliger.

Zaterdag is logeerhond opgehaald. Ze heeft veel geslapen. Dat geldt ook voor Dientje. Over een paar weken is Dientje de Logeerhond.

Wat ik deze week nog wel heb gedaan, is werken aan Winterse Hexjes. 
Op 1 januari heb ik deze foto gemaakt.

Voor de linkerkant heb ik dit al klaar: linkerpunt, begin rechterpunt en tussenstuk. Eerst weer nieuwe hexjes bij maken.

Zondagmiddag heb ik buiten in het zonnetje nog lekker zitten Hexen.

Met slapend gezelschap en een lente uitzicht.

Dit is de buit van een kleine 2 uur Hexen.

Nu weer verder met de randen van de Switch en af en toe een hexje,

Fijne dag,


Dientje

7 opmerkingen:

  1. Wat gezellig voor Sientje, een logeerhond 🤗
    En je hexen-lap schiet al aardig op!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is al net als met kleine kinderen... traphekjes..! Gezellig hoor, zo die beestjes samen.
    Ik zie dat ik de hexjes veel omslachtiger doe dan jij; ik zit elke zijde met kleine rijgsteekjes door stof en papier vast te zetten...
    Maar dit is veel sneller natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lapje om hexagon, 2 paperclip, hoekje vouwen, de eerste en laatste krijgen 5 steekjes op de hoek en de anderen 2. Ik gebruik een stevig hexagon, gelamineerd, en wip deze eruit als de 6 zijden vol zijn.

      Verwijderen
  3. Oh, een schnauzer te logeren... moet ik even aan ons oude hondje denken. Wat een heerlijke hexjes, mooi met dat frisse blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De schnautzer is een lieve hond, maar een lekbak. Rond de speciale drinkbak allemaal handdoeken en nog alles nat van het gedrup uit de snor.

      Verwijderen
  4. Och wat zal dat schrikken zijn als de logé van de trap kukelt. Je hebt haar goed verzorgd en verwend. Wat zit je daar heerlijk in het lente zonnetje. Je gaat goed met de hexjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De eerste keer zag ik wel bloed aan de poot, maar kon niets vinden. Bleek later een nagel gebroken te hebben. Viel er in haar eigen huis af. De 2e keer was de hele keuken onder bloed. Midden in de nacht. Bleek later tand door de lip en had water gedronken. Door de snor was ze gaan smeren in de keuken.

      Verwijderen