maandag 15 april 2019

Workshop Carousel

Afgelopen zaterdag heb ik samen met M. een workshop in Oldenzaal (Lohuis-Tijhuis) gevolgd. De workshop werd gegeven door Ellen van Ellie's Quilt Place en betrof haar ontwerp Carousel. 

We hadden een lesbrief gekregen. Er moesten heel wat stofjes gesneden worden. M was druk, dus ook voor haar een pakketje gemaakt. Het patroon was inbegrepen, maar ik had het het al. Dus ook maar vast mallen gemaakt, patroondelen gelamineerd.

Ellen begon te vertellen over de quilt en hoe ze de naam bedacht had. Hier haar quilt.

Een van de blokken.

We begonnen met de rij boven de ster.

Er werd hard gewerkt.

Na de lunch deden we de ster. Wat een gepriegel al die punten om de cirkel. Zowel 's morgens en 's middags kregen we allerlei tips, tricks en alternatieven.
Geen foto gemaakt van sterpunten rond de cirkel, maar wel welke stoffen ik zou gebruiken.

Na 4 uur naaien en uitzoeken was er een kleine Show en Tell. Niet veel foto's gemaakt omdat ik de assistente was met quilts ophouden.


Dit is de nieuwe stofserie van Ellen. Deze komt in september uit.


Ellen had ook een antieke quilt meegenomen. De geschiedenis hiervan staat op haar blog.

Hier wat dichterbij.

Een deel van de nieuwe stofserie is gebaseerd op een stofje uit de antieke quilt.

Het was een gezellige, leerzame, lange dag. De show en tell liep uit en we kwamen in file/langzaam rijdend verkeer te zitten.
Thuis nog de resultaten uitgelegd.

Groet,


Dientje

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk, een van mijn favoriete patronen en hoog op het wensen lijstje. Veel plezier met het maken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik houd van de EQP patronen, maar beheers mij. Anders wordt alles in dezelfde stijl. Deze Carousel kon ik niet weerstaan. Ga 1 blok maken en dan eerst de andere dingen, haha.

      Verwijderen
  2. Mooie quilt wordt dat zeg. En die nieuwe stoffenserie, zo mooi, dat sterrenquiltje wil ik ook, wat is dat een leukerd. Mooie antieke quilt en voorlopig ben je nog aan je carroussel bezig, wat een klus is dat zeg, maar als het af is heb je wel iets prachtigs.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je een workshop hebt gevolgd bij Ellen! En dit is echt zo'n leuk patroon!!!

    BeantwoordenVerwijderen