dinsdag 23 april 2019

Update

Al een hele tijd heb ik amper geschreven oven mijn Textiele Bezigheden.
In februari was ik druk met de randen van de Switch, zie hier en hier, en met allerlei restjes. 
In maart moesten er voorbereidingen getroffen worden voor de vakantie.

Tijdens de heen en terugreis naar de wintersport heb ik gebreid aan de Shawl, ik ben nu bij het laatste deel.

En heb veel hexagonnen gemaakt. Totaal zo'n 3 doosjes vol.

Een deel daarvan heb ik tijdens de vakantie verwerkt.



Aan de randen van de Switch heb ik niets gedaan tijdens de vakantie. De hexjes waren gemakkelijk mee te nemen en 's avonds ook goed te doen zonder bang te zijn dat er spelden uit je werk vallen.

Na de vakantie bleef de Switch weer even liggen omdat de hexjes weer leuk waren. Maar omdat ik op 13 april een workshop ging volgen van Ellen van EQP, zie vorige blog, wilde ik de Switch af hebben, dus ...
werd er hard gewerkt. Gelukt.

Deze foto heeft Ellen tijdens de workshop gemaakt.

Ter voorbereiding van de workshop was ik ook druk bezig om lapjes te snijden, ook voor M, die weinig tijd had. Na 3 dagen uitzoeken, snijden, had ik er wel genoeg van. De rest zou wel komen of tijdens de workshop.

Ook de Carousel is een verslavend project, dus het 1e blok afgemaakt. Op 1e paasdag was deze 's morgens af.

Vorige week donderdag ging ik koffie drinken bij mijn achternichtjes. Dus moest snel de poppendekentjes afgemaakt worden. In de auto heb ik de biesjes nog vastgenaaid. 

Maar zoals altijd is haastige spoed niet goed. Een stukje van de achterkant stof van de 2e was dubbelgeslagen. Dit losgetornd en weer opnieuw genaaid. Daarna is het kennelijk fout gegaan bij het snijden.

Ja, wat doe je dan. Nr. 2 weer mee naar huis genomen en opnieuw een bies aan genaaid.

Deze is per post opgestuurd.

Van de andere heb ik geen foto gemaakt. Die is bijna hetzelfde. De achternichtjes zijn er blij mee.

Waar ben ik nu mee bezig?
Het laatste deel van de hexies.


En omdat alle stofjes nog paraat staan vandaag andere blokken van de Carousel voorbereid. Die kunnen dan mooi mee met de zomervakantie. Gisteren lag de keukentafel lekker vol. 

Ik zocht wat bij elkaar en nam dit mee naar buiten om te tekenen.

Verveling is er niet bij.

Fijne dag,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. Leuk al die verschillende projecten, Carrousel vind ik een erg leuk patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal hoor. En hexagonnen is inderdaad erg makkelijk als je op vakantie bent. Vind die donkergele/okerachtige stof met blauw printje prachtig, waar is die van? En weet je toevallig waar je deze hebt gekocht??? Je Switch is prachtig geworden, ook de poppendekentjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat heb je veel gedaan, je shawl wordt prachtig en je poppendekentjes zijn zo leuk. Je switch is bijna klaar zo te zien, mooi istie. Hexagonnen blijven leuk om te maken en inderdaad heel makkelijk om mee te nemen. En die ronde cirkel, ben de naam even kwijt, is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo is er zeker geen sprake van verveling. Ook altijd fijn om tijdens een lange reis iets onder handen te hebben. De switch heeft een prachtige rand gekregen. Jammer dat er even wat tegenslag was met het poppendekentje, maar fijn dat ze nu al in gebruik zijn bij de poppenmoeders.
    Veel plezier met je overige handwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent aan veel verschillende dingen bezig! En ik bewonder je doorzettingsvermogen met die hexjes...

    BeantwoordenVerwijderen