woensdag 11 december 2019

Waar ben ik mee bezig.

Met blok 7 van de Carousel. Op deze foto is de laatste rij nog niet klaar. Ik moet de laatste 3 rijen nog aan het middenstuk vast maken. De rijen zelf zitten al aan elkaar.

Hier nog de foto van blok 6.

De Knuffeldeken is bijna klaar, de bies moet nog worden aangenaaid.
Voor het quilt patroon heb ik de mal van de Weddingring gebruikt.

Zo ziet het er uit.

Hier was ik al verder.

Klaar op de bies na. Dit was de 1e quilt die ik bijna helemaal, op de bies na, met de machine heb gedaan. Het quilten van zo'n grote lap met de machine viel tegen. Ik wil de machine laten verzinken in de tafel, zodat de quilt niet blijft haken achter de quilttafel van de machine.

Laatste hand.

Bij de 100 Rozen een inch liniaal van 6x24 gekocht en een set perfecte cirkelmallen.


Groet,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. Je carrousel blokken zijn mooi. Goede aankopen heb je gedaan, dat komt altijd van pas. Ik vind het zo knap om een quilt helemaal op de machine te maken. Mooi doorgestikt en het is zo snel gegaan, paar weken geleden waren het nog allemaal losse lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De quilt moest ook snel klaar zijn. Deze is voor mijn nichtje die binnenkort haar 2e niertransplantatie krijgt. Een knuffeldeken van tante Dini heb je dan wel nodig. Het naaien met de machine ging goed, wel secuur snijden, maar quilten vond ik een ramp en van dichtbij soms niet zo mooi. Moet nog veel oefenen.

      Verwijderen
  2. Tjonge, wat is die Carousel mooi! De stoffen en het ontwerp zijn prachtig..
    Je kunt wel zien dat deze met de hand wordt gemaakt.
    Oh, wat spannend voor je nichtje... een tweede niertransplantatie al... ja, een knuffeldekentje kan ze dan goed gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het toch knap dat je het machinaal hebt doorgequilt! En je Carousel blokken worden zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk gevoel als je weer een echte affo hebt en een gezellige quilt erbij hebt. De carousel wordt ook een hele leuke.

    BeantwoordenVerwijderen