maandag 2 december 2019

Wat heb ik gedaan

Blok 6 van de Carousel afgemaakt. En begonnen met blok 7 (nog geen foto).

Blok 9 voorbereid, 7 en 8 lagen al klaar. Ziet er lekker rommelig uit.

Ook nog een vogelnestje gehaakt voor Australiƫ. Het lijkt wel een bloempot, haha.

Voor het machinaal quilten wilde ik de Rulers van Bernina gebruiken. Deze heb ik samen met een Rulervoet besteld. Foto's liggen lekker op de kop.


Veel filmpjes op YouTube gekeken, wat lijkt het daar gemakkelijk, en oefenen. Het valt niet mee. De Rulers op de plaats houden en de stof niet te snel of te langzaam bewegen. Dientje wilde wel even onder het probeersel liggen.

Vanaf donderdag begon de Sugaridoo QAL. Ik wilde daaraan meedoen met deze stoffen.

Maar toen ik het 1e blok zag, ben ik overgestapt op de Kaffe Fasset stof die ik ook gebruikt heb bij mijn knuffeldeken.

Dit is het resultaat van zaterdag. 28 December is de volgende opdracht.

Hier nog een detail.

Zondagmorgen gewandeld door een mistige, berijpte omgeving.



Later op de dag rook het huis lekker naar vers gebakken bananen- en Kokosbrood (met eigen appel toevoeging). Links het Kokosbrood en rechts het bananenbrood.

En het Kokosbrood smaakt goed. Bananenbrood wordt maandag geprobeerd.

Groet,


Dientje

3 opmerkingen:

  1. Heerlijk je broden, zien er prima uit, je nieuwe spullen voor het quilten, leuk, maar moeilijk lijkt mij. Ben benieuwd hoe het wordt als je helemaal losgaat. Carousselblok is mooi, lijkt mij ook niet makkelijk. En de foto's van het berijpte buiten zijn prachtig. Wat woon je toch in een mooie rustige omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een mooie spulletjes allemaal. Is Sint soms al langs geweest?
    Ja, die youtube-filmpjes...daar gaat alles zo gemakkelijk en snel!
    Prachtige foto's laat je weer zien. Stel dat je geen hond had, zou je dan ook zo'n wandeling maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee de Sint was het niet, de post wel, haha. Als Dientje er niet meer zou zijn, zouden we ook veel wandelen. Maar dan kan het tijdstip wel anders zijn en met slecht weer zullen we niet zo snel gaan.

      Verwijderen