maandag 27 januari 2020

Bijna 2 weken geleden

dat ik wat plaatste ik mijn blog. 
Wat deed ik allemaal.
Ik maakte blok 8 van de Carousel af en begon met nr. 9.

Omdat ik nieuwsgierig was naar het resultaat en de Gansjes wilde verdelen, heb ik de boel maar eens uitgelegd. Zo gaat het worden. De Gansjes liggen per rij klaar om aan elkaar genaaid te worden.

De blokken wil ik apart quilten. Na enig mailen met Lohuis-Tijhuis of ze nog rollen van minimaal 6 meter hadden, ben ik toch nog weer in Oldenzaal geweest. Stof gekocht en koffie gedronken bij een nichtje. Nu nog de batting kopen.

2e Ster van Quilt Ohne Namen gemaakt, de 1e zie je hier.

Via een blog van Sylvia Kaptein op de  Berninablog kwam ik dit boek weer tegen. Deze besteld en komt volgens verwachting volgende week.

Bij het opruimen en zoeken naar de quiltring kwam ik de oefenlap van de workshop Handquilten tegen. Deze ben ik aan het afmaken. Buitenste randen zijn bijna klaar. De bladeren in de cirkel moeten ook nog. Ik vond de bladeren niet mooi worden en heb een stuk uitgehaald.

Achterkant.

Genoeg te doen dus.

Fijne dag,



Dientje

6 opmerkingen:

  1. Dat zijn productieve weken geweest! Af en toe neerleggen wat je tot dusver hebt gemaakt is leuk en ook goed, dan zie je een beetje hoe je verder moet en ik word er zelf altijd enthousiast van!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je carrousel geeft een mooi resultaat zeg, je achterkantstof past er prima bij. Prachtige ster. Leuk boek, heb ik ook, alleen al om de stukjes die erbij staan te lezen, sommigen heel herkenbaar uit de leesboeken. Strakke lijnen op de voor- en achterkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk, de blokken van de carrousel, maar ze worden wel mooi!!! Leuke achterkant heb je gescoord! Je bent lekker bezig met van alle werkjes, succes.
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo krijg je al een mooi overzicht van de Carousel. Fijn dat je nog stof hebt kunnen kopen. Mooie oefenlap. Ga je er een kussen van maken? Veel plezier alvast met het nieuwe boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig wordt de carrousel. Verder ben je ook met veel andere leuke dingen bezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk wordt de caroussel het krijgt al flink vorm. Mooi gequilt de achtetkant ziet er ook goed uit betekent dat je de slag goed te pakken hebt. :-) Kan een oefenlap toch heel mooi worden. fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen