dinsdag 18 februari 2020

Blokken en ....

Vorig weekend het 9e blok van de Carousel afgekregen. Afgelopen week wat rijen met Gansjes er aangenaaid. Hier liggen blok 8 en 9 aan elkaar.

Omdat ik de blokken apart wil Quilten heb ik achterkantstof en de batting op maat gesneden. Wat een werk, ben er 2 dagen mee bezig geweest. Vrijdagavond Blok 5 quilt klaar gemaakt.

Zondag Blok 9

Zondagavond een een proefje gemaakt, quilten met YLI licht bruin. Het rondje inde cirkel zie je bijna niet.

En aan de achterkant valt het ook amper op.

Het begin is er.

Inmiddels is Blok 8 ook klaar om te quilten. Hier geen foto van.

Vrijdag met M naar de handwerkbeurs in Zwolle geweest. Weinig foto's gemaakt. Nog wel een foto van de Sugaridoo stand. Ik doe mee met haar Sugaridoo-Bernina QAL.

Bij haar heb ik een nadenrolletje en een ADD a Quarter snijliniaal gekocht. 

Veel gezien. Dit zijn de aankopen.

Bij het Klossie.

Bij Elly Prins.

Bij Marrie's Atelier de priem en bij de Quiltkoffer het patroon.

Er waren nog veel meer leuke dingen, maar de laatste tijd heb ik nogal wat gekocht bij Lohuis-Tijhuis en 100 Rozen tijdens hun opruimingen.

Vorig weekend was ik begonnen met deel 3 (=rij 12) van de Sugaridoo-Bernina QAL.

Deze is met de Kaffe Fasset stof.

De 3 delen bij elkaar

Ik ben er 2 aan het maken, maar nr. 2 schoot niet op. Afgelopen weekend deze eerst genaaid.

Detail van de stof, ik heb nu de bloesemtakjes genomen.

Nog een keer samen.

Als ik het goed heb komt donderdag deel 4. Genoeg te doen dus.

Fijne dag,



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Wat een werk, maar geweldig om zoiets moois zelf te kunnen maken. Leuk dat je ook al weer met een volgende begonnen bent. Veel plezier ook met je aankopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je nu ook de methode doet van Quilt as you go. Gaat zoveel makkelijker. En ik zat te kijken wat je allemaal had gekocht op de Handwerkbeurs, ook ik heb het patroon gekocht van de Catch all caddy-tas. Weet alleen nog niet wanneer ik die ga maken ;-) Wat een leuke Sugaridoo QAL, ziet er allemaal erg mooi uit. Fijne dagen, groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Druk bezig dus dan kun je veel laten zien. Ja dat dubbelen is altijd even werk vooral al die losse blokken snijden. Maar je kunt nu wel acherelkaar een blok pakken om te quilten. Zelf gebruik ik voor kleine blokken lijmspray om te dubbelen. Merk je niets van met quilten. Op you tube zijn diverse filmpjes te zien.
    Mooi patroon van Elly met mooie stoffen, indogo.? Veel quiltplezier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stoffen van Elly Prins zijn inderdaad Indigo. Het dubbelen viel nog wel mee, maar meten en snijden. Ik moest een goed plan maken om uit te komen met de stof.

      Verwijderen