donderdag 20 februari 2020

Sterren

Eind april 2018 was de top van mijn Sterren quilt klaar en gedubbeld. 

Nu nog doorpitten.
Ik heb 6 sterren gedaan en geen foto gemaakt. Daarna heb ik er niets meer aan gedaan. De Winterse Hexjes, de Switch, de Carousel, en nog meer dingen kwamen er tussen.

Nu wachten de Switch en Carousel op het quiltwerk en die wil ik met de hand doen. Dan zouden de sterren weer blijven liggen, dus de naaimachine weer klaar gezet en begonnen.

Ik naai op 1/8 inch vanaf de naad met een lengte 3,50.

De achterkant stof is donkerblauw.

Zo ziet het er met lamplicht uit.

Detail.

D 6 sterren die al met hand gedaan waren, heb ik uitgehaald.
De Quilt heeft 101 sterren en ik heb er 20 klaar. Ik ben dus nog wel een paar dagen onder de pannen.

Fijne dag,


Dientje

4 opmerkingen:

  1. Toch wel weer dapper dat je moed verzameld hebt. Wat gaat er toch een hoop tijd in dit soort klussen zitten maar dan heb je wel weer een mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je nu eerst verder gaat met deze quilt. Gelukkig gaat het met de naaimachine een stuk sneller dan met de hand. Mooi resultaat al.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, je moet wel een lange adem hebben... Maar wat kun je dat netjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is ook wel een hele klus, dat doorquilten, of het nou met de hand is of machinaal! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen