maandag 27 april 2020

Week 17

Waar ben ik mee bezig geweest.
Door de Corona zijn de afspraken van deze week flink door elkaar gegooid of geannuleerd. En heb ik ook mijn activiteiten aangepast. Stukje gequilt aan de Carousel, flying Geese patchen.
Dinsdag heb ik vast voorbereidingen getroffen voor deel 6 van de Bernina-Sugaridoo QAL. Voor 1 deel alles gesneden en geen foto gemaakt.
Ook alles klaar gezet voor de Free Motion Challenge van Marlies Marveld.

Op woensdag had ik een 1.50m koffieafspraak op terras bij vrienden, dus de start van de Challenge begon voor mij pas donderdag.
Deel 1 gedaan, het Meanderen. Eerst tekenen.

Een proeflapje maken.

 En het echte lapje.

Ergens haperde er iets en toen ik klaar was, zag ik dit aan de achterkant. Draadje wegwerken, haha.

Daarna verder met deel 2, Paisleys. Tekenen.

Proeflapje maken.

2e proeflapje.

Na de lunch had ik andere dingen te doen, dus het echte lapje nog niet gemaakt.

Zondag pas tijd om verder te gaan. Alleen getekend.
Pebbles.

Spiralen.

Komende tijd hiermee spelen.

Donderdag zou nog een tuinman komen om wat te planten en een oude kolenbak 'aankleden'. Dit was al jaren een rommelbak. Hier nog te zien.

's Morgens nog snel een foto gemaakt van de oude situatie.

Even later lag het hele terras vol.

Het resultaat. Wij zijn er blij mee.

En extra opbergruimte.

Vrijdag op zoek gegaan naar een ander tuinset. De witte vonden we niet meer passen.

Zaterdag het terras schoongemaakt en zondag nog eens foto's gemaakt van de tuin. De planten groeien goed.

De oude tuinset en bankje staan nog op het achterste terras.

Moeten nog kijken naar planten op de terrassen.

Het bankje komt nog voor het raam te staan. De emmer, gieter komen ergens bij het bankje. in de zwarte emmers zit nog wat reserve grit voor de looppaden. Het zwarte matje krijgt een andere plek of wordt opgeruimd.

Zijn nog bezig met zand invegen.

We genieten elke dag van deze renovatie en bij elk zonnestraaltje en uit de wind zijn we buiten te vinden.

Fijne dag,



Dientje

6 opmerkingen:

  1. Leuke oplossing een bank gemaakt van het kolenhok. En en mooie nieuwe tuinset. Fijn dat alles nu klaar is. Je zult er door Corona veel gebruik van maken, uit in eigen achtertuin. Een heerlijk buitenatelier. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat snap ik wel dat jullie elke dag genieten van de veranderde tuinsituatie! Het is zò mooi geworden.. en je kijkt de plantjes zeker wel uit de grond? Gaaf, zo'n oude kolenbak.. dat zie je toch niet vaak meer... Is jullie huis al wat ouder?
    Het tuinset matcht goed me de nieuwe inrichting, prachtig die gebogen vormen, dat zie je ook weer terug in de paden.
    Dat vrij machinaal quilten... noemen ze dat ook meanderen? Erg leuk hoe je daar mee bezig bent, ontwerpjes maakt en dan oefent...
    Geen momentje verveling te bespeuren bij jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt daar een prachtig plekje buiten. Leuk hoe je je eigen ontwerp maakt en dan quilt, daar heb je in de toekomst veel plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie betimmering van het oude kolenhok. Dat zijn ook twee fijne zitplekken geworden op de terrassen. Laat de zomer maar komen.
    Mooi quiltwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je tuin prachtig geworden. Leuk dat je ook de lessen volgt van Marlies, ik heb het een poos geleden ook gedaan, vond het nog best moeilijk. Succes met de projecten!
    Groeten, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen