maandag 14 december 2020

Druk bezig

Met van alles bezig geweest afgelopen week.
Dinsdag weer naar de stort geweest. En daarna naar de Intratuin. Ik wilde nog wat hebben ter vervanging van de Mandeville die bij de voordeur stond.
Het is Gaulthera geworden.

En ook 2 treetjes met violen. Deze heb ik  in een bak gezet op het terras. Hier geen foto van gemaakt.

We zagen er ook een leuke vogeldrinkbak, die ging mee. Deze staat op het achterste terras in de achtertuin.

Even dichterbij.

En liepen we tegen een vogelvoerhuis aan. We hebben deze in de voortuin gezet.

Rond en het heeft een hoedje.

Vanuit de kamer hebben we er zicht op. Al regelmatig koolmeesjes zien eten.

Woensdag was het mistig. voordat we naar Hengelo reden nog snel een foto van een web aan de paal van het zonnescherm.



Donderdag spullen klaargezet voor de kringloop, daar gaan we deze week naar toe. En nog 1x naar de stort en dan is het voorlopig genoeg.

Vrijdag ben ik bezig geweest met kerstspullen. We hadden bij de Intratuin ook een snoer lampjes gekocht voor mijn Quilt kerstboom. Zonder lampjes zag het er zo uit.

Met lampjes.

Ik was niet van plan om kerstkaarten te maken. Op Pinterest kwam ik iets tegen en dacht dat het wel iets voor X zou zijn. Dus kerststoffen sorteren. Eerst kwam ik dit Panel tegen. Daar zag ik ook wel mogelijkheden mee.

Binnen de kortste keren zag mijn werktafel er zo uit.

Naast de naaimachine ligt dit te wachten om geborduurd te worden.

En toen was het klaar.

Zondag nog meer voorbereid, 5 van elk. Nu nog naaien.

Ik volg een blog van Tina-vom-Dorf. Zij heeft regelmatig een Veggie-Day. Daar zag ik een Preitaart en zaterdag heb ik deze gemaakt. Appenzeller kaas had ik niet. Dit vervangen door wat ik had.

Heerlijk.

Fijne dag.
Groet,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk al in de kersstemming. Heel leuk die lichtjes in je boom geeft de quilt toch wel veel extra. Ach een ontplofte naaitafel dat gaat altijd zo snel ben je in ieder geval lekker bezig. Groejes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En zo vliegt de week weer voorbij! Je bent nog net op tijd naar Intratuin geweest...
    Wat een gezelligheid in huis! En zoals altijd heerlijk bezig. Waar zouden we zijn zonder hobby's?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er gezellig uit allemaal. Leuke kaarten maak je, wat is het heerlijk om een hobby te hebben, zeker nu we weer in lochdown gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dientje je bent wel heel er druk. Ook genieten hoor, het is buiten ook mooi.
    Moeilijk he opruimen en dan naar de kringloop. Mijn moeder had arcopal schalen. Ik vond ze zo lelijk, dus weg ermee. Een jaar later had ik er weer zes in de kast staan want ze waren toch erg gemakkelijk in gebruik. Ik heb niets te melden op mijn blog want ik vergeet te fotograferen. Komt wel weer. Veel plezier met de voorbereiding voor Kerst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn jullie heerlijk bezig in en om het huis. De kerstboom had die lampjes echt nodig, nu is het echt af. De waterschap is prachtig, hopelijk vinden de vogels dat ook.
    Nu klaar met opruimen en genieten van al het moois. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen