maandag 21 december 2020

Smaak te pakken en ...

Bij het opruimen van de zolder kwam ik een aantal kantkloskussens tegen, Ik heb dit al ruim 10 jaar niet meer gedaan. De kussens gaan bij de spullen voor de kringloop. Op een van de kussens zat een bijna af werkstuk. Het viel mee dat het niet helemaal verroest was door de spelden. De klosjes eraf geknipt en met moeite de spelden eruit gehaald. Dit was het werkstukje in wording. Ik ga het wel bewaren.

De kussens zijn inmiddels met een heleboel andere spullen naar de kringloop gegaan.

In mijn vorige blog liet ik al voorbeelden voor kerstkaarten zien. Dit is het geworden.

Zondag ook nog een paar kaarten met kerstbomen gemaakt.


Tijdens mijn zoektocht naar ideeën kwam ik een sleutelhanger van een hondje tegen. Ik dacht dat dit wel leuk zou zijn voor mijn achternichtjes, dus ...

En klaar.

Tussendoor nog een legpuzzel gemaakt.


Op Donderdagavond hebben we skiles bij de SkiPromotion Deventer. Zij hebben sinds oktober de baan op het midden terrein van de IJsbaan, de Scheg. De Scheg is een halfopen hal en wordt daarom tot buitensport gerekend. Omdat we met 2 tegelijk les hebben, mocht de les doorgaan. Recreatieschaatsen was afgelast. Zo kwam het dat we met 5 personen in de IJshal waren.




Zondagochtend nog een lekkere wandeling gemaakt. In de omgeving is de gemeente op diverse plekken flink aan het snoeien. Ik word helemaal verdrietig als ik zie hoeveel er gehakt / gesnoeid is.






Tot slot wil ik nog even de kaart en bijzondere enveloppe van Mieke laten zien, dank je wel. 

Ik ga me voorbereiden op een drukke week. Dinsdag komen zonnepanelen. En dan nog boodschappen doen.
Ik wens jullie alvast fijne kerstdagen.

Groet,



Dientje
 

4 opmerkingen:

  1. Je bent met handwerken altijd heel divers bezig geweest, en de laatste jaren spitst het zich steeds meer toe op patchen en quilten.
    Begrijpelijk dat je dan toch spullen weg gaat doen. Was de kringloop nog wel open bij jullie?
    Wat heb je prachtige kaarten gemaakt; natuurlijk met stof!
    Het is weer de tijd voor legpuzzels hè.. hier ook bezig. Maar ik heb er wel een daglichtlamp boven gezet...
    Jij ook fijne feestdagen. Hopelijk blijft het rustig met het knalwerk voor Dientje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Kringloopwinkel is dicht, maar afgifte goederen is open. Is onderdeel van receycleplein. Met oud en nieuw zal het rustiger zijn dan andere jaren, we blijven sinds 13 jaar weer in ons eigen huis. We gaan het meemaken. Fijne dagen. Dientje

      Verwijderen
  2. Leuke kerstkaarten die je gemaakt hebt. Heerlijk om zo creatief bezig te zijn. Het lijkt me fijn om zonnepanelen te krijgen. Ons huis heeft te veel schaduw door de hoge bomen in de straat helaas. Nu overwegen we om mee te doen aan een zonnepanelen project. Gezellige dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een enige kaarten heb je gemaakt. En die sleutelhangers zijn ook enig. En dan dat opruimen, wat zijn jullie toch goed bezig. Zou hier ook moeten gebeuren, maar het is er nog niet van gekomen.
    Fijne dagen nog. En bedankt voor het complimentje voor de kaart.

    BeantwoordenVerwijderen