maandag 1 juli 2024

CUMULUS Tee en Sarnico Socks

Anderhalve week geleden heb ik mijn Cumulus Tee af gebreid. Het is een patroon van PetiteKnit. Ik begon er 2 mei mee. Ik breide met Holst Coast garen en breinaald 2.5. Het garen voelt stug aan bij het breien.

Je breit van hals naar boord. Vanwege de V-hals brei je eerst recht en averecht tot je het juiste aantal steken hebt, daarna sluit je de ronde.

Ik had een papieren patroon en er stond geen tekening met maten bij. Dus regelmatig passen om te zien of het goed zit. Ben moest foto's maken omdat ik de achterkant niet kon zien.

Toen ik bol 2 op gebreid had, heb ik eerst de mouwen gedaan. Ik had geen idee hoever ik zou komen met het garen. Als de mouwen klaar waren kon ik de rest van het garen opmaken voor het lijf.

De mouwen, hals en onderkant werden afgewerkt met een I-cord

18 Juni was het breiwerk klaar


Nog even in bad en lekker buiten drogen.

De Cumulus is door het wassen zachter en soepeler geworden. De steken vallen ook mooier. Ik vond het steekbeeld rommelig gebreid. Het is een 2 draads garen en je stak snel door de draad. Als ik het op tijd zag, corrigeerde ik het. Mijn draadspanning was ook niet altijd gelijk. Het stoort me niet, ik vind het wel bij het garen passen. Ik heb bijna 1 bol overgehouden. Gisteren heb ik het de hele dag aangehad. Wat een gedoe om een behoorlijke foto te maken, haha.

Mijn Sarnico Socks zijn ook klaar. Ik begon hier 31 mei mee en 21 juni waren ze klaar. Ik gebruikte Regia Premium Silk. 

Het boordje en rolboordje breide ik met nld. 2.5 en de rest met 2.25.


8 Juni was sok 1 klaar.

En voordat je het weet is sok 2 ook klaar.



Ik heb net geen 50 gram garen nodig gehad, maat 38. Van de andere 52 gram brei ik Hazel Shorties.
Het begin.

En ook al begonnen met een nieuw topje, Pineapple Top. Foto van Internet.

Je kunt deze met of zonder mouwkapjes breien. Ik heb het patroon aangehouden voor zonder mouwkapje, maar kan deze er altijd nog aanmaken. Het rugpand is tot de oksel klaar, nu met voorpand begonnen. Het lacepatroon moet je zowel in de rechte als averechte naald breien. Goed opletten dus. het is geen patron wat je snel in je hoofd hebt.

Wordt vervolgd.

Groet,



Dientje

7 opmerkingen:

  1. Ik vind het een er-rug mooi truitje geworden, maar het was nogal spannend hoe het uit zou pakken, begrijp ik...
    Gelukkig is het garen zachter geworden, want anders was het draagcomfort wel veel minder.
    Dat onregelmatige vind ik toch wel mooi in het geheel, maar als je er met je neus opzit tijdens het breien snap ik dat je het liever voorkomt!
    En je sokken zijn gewoon tè mooi om te dragen, Dini... Wow...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, je truitje en je sokken! De nieuwe werkstukken zien er ook veelbelovend uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat prachtig allemaal! Je staat er goed op, hoor, en het truitje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat een leuk truitje geworden, mooie kleur ook. En dan die sokken, ook al zo mooi, je bent lekker actief.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staat je leuk dat truitje.
    De nieuwe wordt ook weer heel leuk.
    Die sokken zijn meer voor de sier lijkt me, jammer als die gaan verslijten en er gaten in vallen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een schattig truitje en prachtige sokken/sokjes met een geweldig patroon. Petje af voor zoveel mooi breiwerk is doe het je niet na.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn hemel Dientje, jij bent toch echt een bezige bij hoor, je gaat als
    een trein zo snel. Je trui vind ik heel geslaagd en lijkt me ook heerlijk
    zitten. Vind juist dat je leuke foto's van jezelf hebt gemaakt en daar
    kan ik de trui prima zien. ook die sokken zijn weer super geslaagd geworden, zo mooi dat patroon. Ook de andere die je gaat maken van de overgebleven bol zien er erg leuk uit. En je nieuwe topje gaat PRACHTIG worden, succes met alle vorderingen......

    Groet
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen