vrijdag 13 september 2024

Tips en tricks (3)

De vorige keren heb ik niet meegedaan aan de Tips en Tricks die Elizabeth, Busy Bessy, heeft georganiseerd, maar door Janny werd ik op een idee gebracht.

Jaren geleden kreeg ik van vrienden van ons een kruidenrekje, die overbodig was geworden doordat in de nieuwe keuken een la was voor alle kruiden en er ook geen plaats was voor dit rek.

Ik heb het kruidenrek aan de binnenkant van de kelderdeur hangen. Onze vrienden hadden dit rek aan de binnenkant van een keukenkast hangen. Ik gebruik dit rek alleen voor de potjes en omdat er ruimte over is, liggen op de onderste rij ook sleutels.
Het is een eenvoudige constructie, een soort letterbak die tegen de deur is geschroefd.

Hier een detail.



De grotere potjes staan gestapeld op een plank in een keukenkastje.

Misschien is dit een idee voor iemand die niet veel ruimte heeft, maar wel veel kruiden.

Groet,


Dientje

11 opmerkingen:

  1. Je hebt al snel ruimte tekort voor alle kruiden is ook mijn ervaring.
    Op deze manier heb je het heel mooi opgelost en ik neem aan dat de kelder vlakbij de keuken is.
    Het is trouwens ook een heel mooi en solide rekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi rekje, en heel handige oplossing voor al die potjes, die anders zoveel plek innemen op een plank in een keukenkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een handig rekje! En aan binnenkant van keukenkastje of kelderdeur ook mooi weggewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee. Ik heb alleen geen keukenkastje. Ik heb de kruiden in een la, is ook wel vrij overzichtelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is ook een handige manier, mooi rekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bij mij is het andersom: wel de ruimte maar niet zoveel kruiden. Je hebt een leuke oplossing voor al je potjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel handig dit rekje Dini, er kan lekker veel in en het is mooi
    en vooral ook degelijk. Er ze kunnen niet door elkaar rollen, TOP!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Slim, ik mag in mijn huurhuis niets aan de deuren bevestigen, helaas. Vaak zit je toch met een stukje loze ruimte achter de deur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke en handige tip voor zo'n kruidenrekje.

    BeantwoordenVerwijderen