woensdag 11 september 2024

Daar is ze weer.

Soms heb je van die periodes dat er van alles in je omgeving gebeurd, waarmee je behoorlijk druk bent en je te moe bent en/of geen zin hebt om een blog te maken. Zo'n periode had ik. De ergste drukte is voorbij en ik dacht: even een blogje maken om te laten weten dat ik nog in Blogland ben. Ik heb dagelijks jullie blogs gelezen en soms gereageerd, maar vaak geen reactie gegeven. Even nog gedacht om alle blogs die ik volg terug te lezen en te reageren, maar ga dit niet doen.

Tussen alle drukte door heb ik gebreid, veel gebreid. Dat was het gemakkelijkst om mee te nemen of te pakken. In mijn blog van 1 juli schreef ik dat ik was begonnen met de Pineapple Top. Deze is af, zonder de mouwstukjes. Het is een mooie top geworden, alleen zit het aan de hals niet helemaal top. Ik heb de Pineapple nog te weinig gedragen om te weten of dit te irritant is.


Ook was ik toen begonnen met de Hazel Shorty's. Daar heb ik er 1 van klaar.


Na de Pinapple Top heb ik de Pothos Tee opgezet. Hiervoor heb ik Rowan Denin Revive garen gebruikt, gerecycled katoen. Een fijne iets dikkere Top die je ook als Spencer kunt dragen.



De 2e Hazel Shorty moest wachten omdat ik nog de zomersokjes van de Seasonalsockalong24 van Lunasterknit wilde breien, de Weekend Shorty Socks van Summer Lee.


Ik had nog zoveel garen over dat er een 2e paar achteraan kwam.

Voor de laatste sok, met de roze teen, kwam ik net iets garen van de hoofdkleur tekort. De teenstrepen zijn toen iets breder geworden.

Het huidige project is de Lysande Tee. Deze wordt gebreid van Lana Grossa Campo, katoen, viscose en linnen. Een fijn garen om mee te breien. Ik ben inmiddels zo'n 2 centimeter van de boord af. Dus bijna klaar. Op de foto zit er een iets te korte rondbreinaald in het werkstuk.

En daar horen natuurlijk bijpassende sokken bij, Lysande Socks. Ik heb het patroon gekocht omdat ik dacht dat er een bijzondere hiel in zat, maar was achteraf niet nodig geweest. De sok brei ik met Lana Grossa Meilenweit, de kleur is grijzer.



Zoals jullie zien, hebben mijn handen niet stilgestaan. En even een blogje is wel een blog geworden.

Tot de volgende keer,



Dientje

16 opmerkingen:

  1. Mooie truitjes maar hadden ze niet wat langer gemogen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De truitjes zijn opzettelijk wat korter, maar ik loop niet met de navel bloot. Het ligt ook aan wat je aan hebt.

      Verwijderen
  2. Goed je weer te zien in blogland, Dini. Je handen stonden inderdaad niet stil, zeg. Leuke truitjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je heerlijk bezig geweest. Leuk al die sokken en zomertruien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op een of andere manier vindt Blogger het steeds nodig mijn reacties 2x te publiceren....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent zeker heel druk geweest met de breinaalden!
    Leuke truitjes geworden. Persoonlijk hou ik meer van lange truien, maar dat is meer werk hahaha! Maar daar ben jij vast niet bang voor, je bent gek op breien.
    Dat die eerste niet zo fijn zit aan de hals dat kan je zien, het zit wat te hoog, dat lijkt me niet zo fijn.
    Misschien kan je dat veranderen en het iets dieper maken, maar dan moet je vast weer het een en ander uit elkaar halen, niet leuk...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze 2 truien heb ik opzettelijk korter gebreid. Waar ik nu aan brei wordt langer. Bij het blauwe truitje moet ik kijken of ik iets aan de boord kan doen. Anders wordt het uithalen of weggeven.

      Verwijderen
  6. ¡¡Cuanto trabajas!! y todo bonito. BESICOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, je was inderdaad stil in Blogland... Maar kan gebeuren hoor; soms komt er niet van of heb je geen zin. Dat overkomt iedereen en moet ook kunnen.
    Maar je hebt inderdaad niet stil gezeten met je handen!
    Wow, wat een leuke pittige truitjes en ze staan je zo te zien heel goed. Zelf kan ik dat helemaal niet hebben, misschien dat ik het daarom des te leuker vind bij iemand anders.
    En weer heel veel verschillende sokken ook gemaakt; maar jij draagt ze ook echt hè...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou we zijn ongeveer even lang niet in blokland geweest zie ik. Ik zou het zelfde kunnen opschrijven als dat jij hebt gedaan. Ga er morgen eens uitgebreid voor zitten.
    Wat heb je veel prachtige breiwerken gedaan zeg.
    Gezellig dat je er weer bent.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het bloggen stond dan wel even stil, maar jij zeker niet, wat een productie! Zowel de truitjes als de sokjes zijn erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hej Dini,
    Leuk dat je zo bezig bent met breien, het gaat je ook allemaal zo vlotjes af. Mooi die truitjes, dat korte kun je goed hebben. De sokjes zijn ook mooi. Leuk ook die kleurrijke sokken, het lijken wel toverballen.
    Groetjes Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een productie en dan allemaal nog van die moeilijk patronen erin gebreid, zó knap !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was inderdaad een beetje stil hier op je blog Dini maar wat zeker is dat je beslist niet stil hebt gezeten. Mijn hemel wat een prachtige werkstukken zie ik hier allemaal voorbij komen, echt bewonderingswaardig. Vind ook dat je je foto's allemaal zo mooi hebt genomen. Gezellig dat je er weer bent.

    Groet,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen