zaterdag 2 november 2013

Quiltles 3

Dinsdag naar de 3e quiltles geweest. De 2e les heb ik gemist door mijn vakantie. Van een vriendin heb ik uitleg gekregen en materialen die bij de 2e les hoorden.

Het quilten viel niet mee. Je moet de slag echt te pakken krijgen. Het is aardig gelukt vind ik.

Ik heb alleen om de groene vlakken gequilt. Ik denk dat ik later nog een keer iets op de groene vlakken ga quilten.

De bies had ik er verkeerd aangezet. Ik had begrepen dat ik het als biasband moest aannaaien. Dus had ik het enkel aangenaaid. De hoek wilde ook niet mooi worden. Op de les hoorde ik dat de bies er dubbel aangenaaid had moeten worden. uitgehaald en op nieuw gedaan. Volgens mij kunnen de hoekjes nog beter. Maar voor nu is het oké.
Ik vind het mooi geworden en zoals ik al zei zijn de groene vlakken nog wat leeg.

In de 3e les begonnen met het tekenen van de patroondelen. Het worden pannenlappen en het patroon is de 'In elkaar gedraaide ster'. Over 2 weken moeten er 2 tops van 15x15 cm klaar zijn.
Ik heb de volgende stofjes uitgekozen.

Even iets dichterbij halen.

Het wordt druk de komende weken. Er zitten veel kleine stukjes in. Ik ben nog jarig. En het moet de 12e klaar zijn. 
Tot zolang geduld hebben.

Groet,



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Dat wist ik ook niet hoor..., dat een bies er dubbel aangezet moet worden!
    Ik doe het ook altijd enkel, het lijkt me ook zo dik worden...
    Wat is de reden dat het dubbel hoort te zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elizabeth, de reden weet ik niet, maar ik heb na die tijd op internet gezocht en zag dat het op dezelfde manier gaat. Op You tube staan filmpjes. Dik wordt het niet want je knipt tussen en onderlaag gelijk aan de top af. Het probleem is de hoekjes mooi af te vouwen, tenminste nu nog. Waarschijnlijk is dit een van de ? methodes.
      Groet,
      Dientje

      Verwijderen
  2. Dit zijn werkelijk heel mooie kleuren.
    Ze passen echt bij deze tijd van het jaar.

    Ik heb je zopas gevonden via via en ben hier beginnen lezen.
    Heel veel leuke posts!

    Zelf houd ik ook erg veel van quilten. Je vindt hier een post erover:
    http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/10/yellow-quilt.html
    (ook alle labels patchwork op mij blog zijn quilts)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Brigitte, ik ga je blog nog beter bekijken. Ook hondenliefhebber, zo te zien. Je Banner is leuk.
      Groet,
      Dientje

      Verwijderen