zondag 6 juli 2014

Vakantie Souvernir

Ik koop nooit echte souvenirs als ik met vakantie ben. Maar soms zie je iets wat niet echt een souvenir is, maar wat je wel herinnert aan een bepaalde plaats of gebeurtenis. Zo kocht ik ruim 20 jaar geleden een Raclette-apparaat in Zwitserland, een paar jaar geleden fonduevorkjes in Frankrijk.

Mijn haan en kippenservetten waren bijna op en ik wist zeker dat ik een nieuw pakje servetten had meegenomen. Alles afgezocht, maar niet te vinden. De bijnaam van ons Kipje is 'Uilskuiken'. Er hangt ook een uiltje in de caravan. In Rothenburg liep ik tegen deze servetten aan:
Uiltjes

Zoals het altijd gaat, vind je terug waar je naar zocht. Door een vest naar achteren gedrukt. Wordt nu weer het reserve pakje.

In Rothenburg zat ook een leuk winkeltje, dat .....

Quiltstofjes van Duits fabrikaat verkocht. Me ingehouden.

Bij de knopenkraam op het Rosenfest in Creglingen heb ik met de hand beschilderde knoopjes voor mijn vest in wording gekocht.



Dus ook op deze manier een geslaagde vakantie, :-)

Fijne dag.


Dientje

1 opmerking:

  1. Oh.., die knoopjes zijn LEUK! Ja, daar houd ik ook echt van...
    Een souvenirtje hoeft van mij ook niet echt, maar ik vind het altijd wel leuk om iets nuttigs te kopen als herinnering aan... Zo koop ik graag een handwerkblad in het buitenland. Of stofjes, zoals jij hebt gedaan! Dat is zo leuk voor jaren later, het blijft je altijd bij!

    BeantwoordenVerwijderen