zaterdag 21 januari 2017

Nogmaals Wintersport

Woensdag na alle gewandel gingen we bankhangen. Denk maar niet dat ik de baas dat alleen laat doen.

Onze vriendin zou met haar oudste zoon een nachtje komen logeren. We hebben in deze huiskamer gegeten en koffie gedronken.

Donderdag zijn we op de ski's gestapt en hebben heerlijk genoten van sneeuw en uitzichten. We zijn ook naar de gletsjer Plaine Morte geweest. Heel mooi.

Richting Berner Oberland.

Ik (dat Maanvrouwtje) sta natuurlijk weer te kijken waarmijn fototoestel is, had Ben.

Daar komen ze naar beneden.

Is allemaal goed gegaan en hebben dit niet nodig.

Onze vriendin en zoon ging om 16.30 uur terug naar huis. Zaterdag gaan we nog samen koffiedrinken bij Zings in Hinterkappelen, net van de snelweg af voor ons en zij gaan daar boodschappen doen.

Donderdagavond laat kwam er een grote groep gasten, personeelsuitje. Daarom kregen wij het ontbijt geserveerd in de huiskamer.

En een prachtig uitzicht.

Daarna een beetje fröbelen en digitale krant lezen met een lekker bakje koffie. Om 11 uur naar het dorp gelopen, lekker snuffelen in de winkels en naar de lift. Dan zie je allemaal schoorsteentjes van de lager gelegen appartementen (grote foto). Zaterdag toen we aankwamen lag hier (rechts boven) allemaal sneeuw en was het een gedoe van al die mensen die de parkeergarage in wilden. Op dit punt (rechts onder) konden we niet verder zonder sneeuwkettingen, mede doordat er niet door gereden werd. Dus daar stonden we dan, terwijl iedereen er langs wilde. Gelukkig konden we na zo'n 15 minuten weer aansluiten en verder rijden met kettingen.

Op weg naar de lift dus om de skipasjes van de vrienden in te leveren.

"Oh jee, wandelen zeiden mijn bazen. Moet ik eerst mee naar het loket, dan zo'n lange gang door en kom bij van die dingen: Gondels. Nou ik ga er niet in, ze hebben me erin moeten tillen. En slijmen dat ze kunnen: 'Dientje, wat is dat nou, zit je in de lift, leuk hé.' Helemaal niet leuk. Toen de deuren opengingen ben ik er als een speer uit gevlogen.

Zo ziet het er uit, als je naar buiten kijkt.

Daarna op een terrasje bij kunnen komen en lekker door het bos terug gewandeld."

Nog even genoten van de zon op het balkon, daarna nog lekker luieren en blogje maken. De spullen moeten weer ingepakt worden want we gaan weer naar huis.

Fijne dag.


Dientje

2 opmerkingen:

  1. Nou, dat ziet er allemaal heel goed uit! Ik zou er bijna een beetje jaloers op worden :) Maar ik ben geen ski-mens ..
    Die Dientje; ik begrijp haar wel hoor. Je hebt als hond ook niks te vertellen als de baasjes iets willen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jullie hebben genoten dat zie ik wel..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen