dinsdag 18 september 2018

Quilttentoonstelling

Op zaterdag 8-9 ben ik met M naar de Quilttentoonstelling in Deventer geweest.

Daar hebben we mooie dingen gezien. Veel gefotografeerd, maar omdat ik geen toestemming heb gevraagd, kan ik geen foto's plaatsen.

Ik had gevraagd of Tamara van the Quilt Cottage de nieuwste serie stoffen van Ellies Quilt Place mee wilde nemen voor mij. Dus ging ik met een tasje vol naar huis.

Bij Atelier Hartendief nog wat boodschappen gedaan, o.a. malletjes voor Lovely Lily (in het zakje rechts op de foto).

Daarna ook naar de Fermerie en Latijnse school geweest.

In de Penninckshoek was een tentoonstelling van De Groene Mannen en Dutch BadAssQuilters. Hier verrassende quilts gezien. De stoffen van de quilt links onder heb ik een tijd geleden gedoneerd aan deze club. Het is een bijzondere quilt geworden, ik had het zelf niet zo kunnen bedenken.

Deze foto komt van de Facebook van de DBAQ. Ik krijg uitleg van Kety (rechts) over het ontstaan van de quilt.Het idee is ontstaan naar aanleiding van een boek over The people of Gee's Bend, Alabama 

Het was een mooie dag.

Zondags naar de open dag van Skipromotion geweest. Ze zitten met Bounz en Padel in 1 pand. Weer skilessen afgesproken.

De eerste 2 lessen inmiddels al gehad.

De open dag van Lohuis-Tijhuis heb ik aan mij voorbij laten gaan, vanwege de uitvaart en verjaardagen.

Groet,


Dientje

3 opmerkingen:

  1. Wat gek dat er geen foto's geplaatst mogen worden op blogs? Is dat iets van het Nederlandse Gilde? Misschien een idee voor het gilde om wanneer quilts ingeleverd worden te vragen of deze gefotografeerd mogen worden en eventueel gepubliceerd. Voorheen was het nooit een bezwaar, misschien wel de nieuwe privacy regeling? Geen idee. Wat maakt het ook uit, jij hebt ze gezien en ervan genoten! Voor de thuisblijvers jammer om er via blogs niet iets van te zien. Fijne dag verder en hopelijk vind je de rust weer na alle heftige emoties.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen met toestemming van de makers mag je publiceren. Het Quiltersgilde mag wel publiceren, want die toestemming geef je automatisch bij inzenden voor de tentoonstelling. Vorige keer was dat ook al ivm auteursrechten.

      Verwijderen
  2. Wat een moois, om jaloers op te worden...
    Prachtige lapjes!

    BeantwoordenVerwijderen