woensdag 27 maart 2019

DRAMA en ...

Wintersport vakantie in Montchavin, Frankrijk. Anders dan anders.

Dinsdag hadden we nog de laatste skiles voor de vakantie en dit seizoen. Tijdens mijn les voelde ik dat ik ging vallen, wilde mijzelf corrigeren, raakte in een split en landde op mijn knieën. Verrekte spieren in de lies en kneuzingen met blauwe plekken aan vooral de rechter knie. Gelukkig geen ernstig letsel. En dat met de wintersport in het vooruitzicht.
Nu 2 weken later heb ik nog last van mijn knie en voel soms mijn lies nog.

Met pijnstillers en een brace om de knie gingen we zaterdag, 16-3, op weg. Gelukkig had ik genoeg ruimte voor mijn been, zodat de knie niet constant gebogen hoeft te zijn. Al om 5 uur vertrokken we, de reisduur incl. pauze zou n.l. zo'n 12 uur zijn.
De reis verliep voorspoedig tot Offenburg. Daar moest het verkeer over 1 rijstrook, maar daarvoor stonden we al anderhalf uur in de file.

Gelukkig heb ik genoeg onderweg werkjes bij mij. Mijn breiwerk.

Op deze foto zie je het vastlopende verkeer beter.

Toen we in Zwitserland bij Olten moesten invoegen op snelweg nr. 1 naar Bern liep het weer vast. Tot Bern hadden we een half vertraging. Ondertussen mijn doosje met hexies gepakt.

Na Bern ging het vlot tot de péages bij Chambery en Albertville. Daar was het giga druk. En vanaf Albertville in slakkengang naar Landry, daar gingen we de hoofdweg af en de berg op naar Montchavin. Om 20 uur waren we op plaats van bestemming. Gelukkig had een vriend, die vrijdag al was vertrokken en zaterdag tussen de middag aangekomen was, al de sleutel van het appartement geregeld. Pfff, wat een reis.

Zondag heb ik de heren naar de piste gebracht. Gelukkig gaat het lopen redelijk en moet ik geen onverwachte bewegingen maken.



Ons appartement is in het laatste gebouw van Montchavin. Het is een doolhof appartement met 2 verdiepingen en 2 balkonnetjes.

We hadden een 3-kamer appartement besteld.

En kregen een 4e kamer (met 3 bedden) erbij op de bovenverdieping, ik kon net rechtop staan onder het hoogste punt van het schuine dak, maar de heren niet. Je kon er alleen komen met een hele smalle trap.

's Middags nog een wandeling naar het dorp gemaakt.

Allerlei leuke elementen

Chapelle st. Agatha was gesloten.

De camping, waar ook een aantal NL caravans en campers stonden.

Maandag met 2 gondels naar Plan Bois gegaan om te wandelen.

Ik liep van de gondel, via Christal de Neige, restaurant onderste foto, naar het volgende restaurant. Ik durfde nog niet te ver te gaan.

Op deze plek ben ik omgekeerd. Het was heerlijk, jammer iet teveel wind.

's Middags heb ik een stuk van het pad gelopen dat tegenover ons appartement (appartement nog te zien op foto links boven) begon.

Het pad was niet mooi. Ik ben tot La Pierra gelopen.

Dit was een vervallen huis.

Er stond een boom met bijzondere bollen, lege zaaddozen.

Een betere foto gemaakt van het appartement.

's Avonds uit eten gegaan. Alleen foto gemaakt van de bijzondere kleedjes op tafel.

Wordt vervolgd.

Groet,


Dientje

3 opmerkingen:

  1. Ai, wat een pech allemaal... Ik dacht eerst dat je thuis moest blijven...
    Probeer er toch maar wat van te maken! Je bent in ieder geval in een mooie omgeving en met vrienden.
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig ging het lopen elke dag beter, maar met mate. De skies heb ik wel meegenomen, maar niet gebruikt. Ben nu een paar dagen thuis, maar merk dat ik de brace voor de knie nog nodig heb.

      Verwijderen
  2. Wat een pech dat je zo viel en wat een lange reis.
    Gelukkig had je genoeg handwerk mee had.
    Goed dat je toch nog een beetje kon wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen