donderdag 12 september 2019

Vakantie Allerlei

Dinsdag 3 september had mijn Ben afgesproken met een oud collega, die hier in de buurt woont, om  koffie te drinken.
Ik had de hele ochtend tijd om van alles te doen. Dus heb ik lekker aan mijn Carousel gewerkt. Hangt op de linker stoel.

Elke keer als ik naar het blok keek, had ik het gevoel dat er iets niet klopte. Maar wat. Toen ik met de blokjes rand wilde beginnen, zag ik het.

Ik had allemaal gekleurde blokjes genomen in plaats van gekleurd en achtergrondstof. Dat betekende dat ik blok 5 ook zo had voorbereid. Wat een sukkel. De helft weggenomen, dat ziet er beter uit.

Ben kwam met de lunch thuis en daarna zijn we naar Almen gereden om Atelier Hartendief te bezoeken. Ik zocht stof bij een Jellyrol van French General. Gevonden en ook een Klossie meegenomen.

Woensdag zijn we naar Kranenburg gelopen om de kerk te zien en evt. laatste stukje van de route te lopen.


Niet het laatste stukje van de route gelopen, maar met een omweg terug naar de camping.

Donderdag wilden we naar de Cactus Oase in Ruurlo. Ben liet mij zien waar hij gefietst had en we dwaalden zo af en dachten al bijna bij Winterswijk te zijn. Flexibel als wij zijn, programma wordt zo aangepast. Achteraf bleken we nog niet eens bij Groenlo te zijn, maar nu gaan we gewoon naar Vrijetijdsmarkt Obelink. Daar loop je ook droog, haha.
We kwamen niet met lege handen thuis. Onze stoelen waren goed, maar zaten niet helemaal lakker.

Na veel zitten en proberen hebben we deze stoel gekocht. Voor mij een gewone maat, voor Ben een hogere. En als je het dan toch doet, doe je het goed, dus ook beensteunen gekocht.

Bij het boodschappen doen, zag ik Arretjescake liggen. Mijn Oma en een tante maakten dit altijd. Deze uit de winkel is niet te vergelijken met die ik ken van oma en tante.


Genoeg activiteiten dus.

Groet,


Dientje

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk hè, zo'n ochtendje voor jezelf. Wat jammer van je verkeerde blokjes, maar gelukkig zaten ze nog niet vast, dus goed te corrigeren.
    Mooie wandeling hebben Julie weer gemaakt. Prachtige stofjes en fijne stoelen aangeschaft. Allemaal prettige dingen op 1 dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch wat handwerkjes bij je, maar niet zoals het patroon/stof moest zijn. Wat leuk dat je naar Atelier Hartendief bent geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar voor mij, wij hebben een huisje in Ruurlo dus ik ken de omgeving goed. Och Obelink daar kan je toch ook wel twee dagen rondlopen zo groot. Maar goed dat je toch aardig wat te quilten hebt meegenomen, lekker toch regen en een werkje erbij. Anders genoeg quiltwinkels in de buurt Jookies en the quiltcottage. Komen mooie dagen aan, veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vergeet Hartendief in Almen, Petra Prins in Zutphen en Marinpatchwork in Westendorp niet. Genoeg mogelijkheden. Maar meestal heb ik teveel bij mij, dus genoeg mogelijkheden om te patchen. Maar de omgeving nodigt ook uit tot activiteiten.

      Verwijderen
  4. Fijn dat jullie geslaagd zijn met goede stoelen en de beentjes ook omhoog kunnen. Wel verdiend na een wandeling of fietstocht. Dat was even pech met de stofjes van de carousel, maar gelukkig zaten ze nog niet vast. Ik heb wel gehoord van arretjescake, maar nog nooit gehad.

    BeantwoordenVerwijderen