zaterdag 28 september 2019

Geen sportschool nodig

Deze week veel lichamelijk werk verzet, haha.
Afgelopen maanden veel opgeruimd en daardoor kon er het één en ander verplaatst worden. Ook moest de naaimachine nog een plek krijgen. Ik heb nog geen goede tafel voor de naaimachine, dus tijdelijk staat deze op een oud computertafeltje.

De ladekastjes, 2 op elkaar, van zolder gehaald en gevuld met naaispullen.

Om de oorzaak van de verzakking bij de achterdeur te vinden, moest een deel van de bestrating eruit en aarde weg scheppen. Wij konden geen oorzaak vinden. Het bedrijf die onze nieuwe dakgoten heeft geplaatst, kon er ook niets van maken. Toen maar een ontstoppingsbedrijf ingeschakeld. Die constateerde dat het zand onder de bestrating via een spleet in de overloopput was gespoeld. 8 Emmers zand eruit gehaald en doorgespoeld. Deksel erop, extra afdekken met plastic. Daarna heb ik in mij eentje, man moest les geven, het zand in het gat gegooid en aangestampt. Ik was gebroken na die tijd.

Daarnaast heb ik nog tijd gehad om wat te spelen met de naaimachine. Ik maak maar blokken van alle restjes. Hoe ik deze t.z.t. ga verwerken weet ik nog niet. Nu was het alleen blauw. Het was een donkere middag, dat kun je wel zien aan de foto.

Ik heb ook alle crème / gebroken witte stoffen opgezocht. En begonnen met de hele en halve Flying Geese voor de Carousel. Er ligt nog een stapel gekleurde stoffen te wachten om erbij te mogen. Er moeten 144 hele en 144 halve gemaakt worden.

Volgende week zaterdag heb ik met vriendin M een hele dag een Bee. Vrijdag latten gekocht om te dubbelen, we waren toch bij de bouwmarkt om zand te kopen voor het gat en bestrating. 
Vandaag ga ik mijn quilttafel voor de naaimachine ophalen in Enschede, op bezoek bij familie en omdat ik toch in de buurt ben naar Lohuis-Tijhuis. Genoeg te doen dus.

Fijne dag.


Dientje

3 opmerkingen:

  1. Bah wat een narigheid dat soort klusjes en ook het zoeken naar de oorzaak. Maar fijn dat het verholpen is. Gelukkig zijn vrouwen ook best sterk :-) Makkelijk als je naaimachine kan blijven staan dan kruip je er ook snel even achter. En straks nog ern naaitafel leuk. Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jakkes, dat zijn van die nare klusjes, zeker als het eerst niet te vinden is. Snap dat je gebroken bent na al het zware werk, maar wat ben je dan trots na afloop omdat je het klusje toch maar in je uppie geklaard heb. Leuke beloning in het vooruitzicht, gezellig naar een quiltwinkel. Mooie blokken zijn het, komen vast later wel eens van pas. Flying geese maken is leuk vind ik, ze worden mooi, zouden zo in mijn Fleur kunnen passen :-) .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, jij bent bezig geweest hoor! Maar soms is het goed om eens flink aan te pakken en ook al ben je achteraf moe, het geeft veel voldoening.
    En nu op zoek naar een goede tafel voor je naaimachine?

    BeantwoordenVerwijderen