donderdag 24 oktober 2019

Oefenen

Van de zomer heb ik een nieuwe naaimachine gekocht, Bernina 570QE.

Daarbij zat een BSR voet, Bernina Stitch Regulator. Deze kun je gebruiken voor Free Motion Quilten. Het voordeel van deze voet is dat de steeklengte gelijk blijft, ongeacht de snelheid van naaien.

En je kunt naaien zonder voetpedaal.

Bij mijn vorige Bernina zat deze functie niet en ik gebruikte de machine niet om te quilten.

Dus dat betekent oefenen. Het maken van vierkante rondjes was geen probleem, haha. Ik had er geen lol aan. Zondag maar weer een stuk stof gepakt en oefenen. Eerst proberen langs de Paisly figuren te stikken. 

Dat viel niet mee.

Maandag maar weer verder gegaan.

Het ging al een stuk beter. Tussen de Paisly figuren ook stukjes vrij gequilt. De rondjes zijn niet meer zo vierkant.
Ook geprobeerd zogenaamde Veren te quilten. Zo ziet het eruit als je het goed kunt.
Foto van de Bernina Blog

Mijn Veren lijken wel Eikenblaadjes.


Zo ziet de voorkant eruit.


Gelukkig is de stof groot genoeg om nog verder te oefenen.

Voor de afwisseling heb ik dit nog gedaan. Kijken wat een goede steek breedte en lengte is.

Binnenkort maar eens wat patchen met de machine.

Fijne dag,



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Oefening baart kunst luidt het spreekwoord en dat bewijs je maar weer eens. Het is een prachtige machine en blijven oefenen. Het laatste was al mooier dan in het begin en veren naaien lijkt mij ook niet makkelijk. Succes en ik zie straks wel al het moois verschijnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al doende leert men. Ben wel benieuwd hoe je dan naaien kan zonder voetpedaal....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://www.bernina.com/nl-NL/Accessoires-NL/Naaivoeten/Quilten/BERNINA-SteekRegulator-BSR
      Hier wordt uitleg gegeven over deze voet. Je kan met of zonder pedaal quilten met deze voet. Wel vreemd.

      Verwijderen
  3. Goed blijven oefenen. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen