woensdag 30 oktober 2019

Week 43

Op de Facebookpagina van Jeltje van Essen van Quiltshop 100 Rozen zag ik vorig weekend dit.
Ik heb dit gevonden op de webshop van Quiltshop Leur.
Zo leuk!
Zie https://www.quiltshop.nl/zoeken?search=jurk

Op de website van Quiltshop Leur zag ik meer mooie panels. Onder andere deze.
Foto van Quiltshop Leur

Na een weekend nadenken deze besteld. Tevens een patroon voor een jurk en 2 stempels, 1" hexagon en elongated hexagon voor een ander project. Dinsdag kwam het al binnen.

Dinsdag was ook de verjaardag van mijn overleden schoonzus. Bij mijn zwager op de koffie geweest. Hij had nog een overhemd voor mij bewaard. Blauw met een rood kriebeltje.

Tja, en als je dan toch in Oldenzaal bent, loop je even binnen bij Lohuis-Tijhuis. Het kan nog tot eind december. Met lege handen ga je niet weg, haha.


Zoals je ziet ligt alles op de strijkplank zonder overtrek, dus ook maar een overtrek gekocht.

Op de site van Bernina wordt een Quilt Along aangekondigd die op 28 november begint. 

Ik heb me hiervoor aangemeld. Ik ga geen Regenboogkleuren gebruiken, maar dit. Blauw wordt achtergrond. Grijs of lila wordt accentkleur, met een lichte voorkeur voor lila. Groen en ecru gebruik ik voor de blokken.

Donderdagmiddag was het handwerkcafé. Begonnen met 5e blok van de Carousel. Ben inmiddels al met de buitenste puntjesrand bezig.

Vrijdag naar de Intratuin in Lochem geweest en daarna een pannenkoek gegeten bij Erve Brooks. Geen foto's gemaakt.

Verder wordt er veel gewandeld en opgeruimd.


Groet,



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Wat een leuke doe-dingen heb jij weer in het vooruitzicht!
    O, een boerenjurkje... wat een gaaf idee... Ga je die maken en dragen?
    Ik zou de boeren ook graag steunen, vind dat ze wel een punt hebben hoor...
    Veel plezier met alle textiel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeltje van de 100 Rozen heeft die met de koeien gekocht. Ik heb die gele gekocht. Die met die koeien is ook te gek. Gr. Dientje

      Verwijderen
  2. Leuke plannen heb je allemaal, die adventkalender ken ik, ligt hier in het blauw, al een paar jaar. Ooit krijg ik tijd om het te maken, denk volgend jaar, dan zal Jane wel oud genoeg zijn om dat bij te houden. Had er 2 gekocht, ook eentje voor kerstboomhangers te maken. Ben wel benieuwd naar je jurkje. Succes met je quilt along.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldig boerenjurkje, inderdaad, die met de koeien is mooi!!! Prachtig is het blok van je Carousel. En mooie aankopen!

    BeantwoordenVerwijderen