zondag 1 maart 2020

Druk geweest

Met de aanstaande renovatie van de voor- en achtertuin. 

Vorige week vrijdag tegels uitgezocht bij Showtuin Heeten.
Dit komt op het terrassen in de achtertuin.

Deze tegels komen op het stoepje bij de voordeur.

Op de paden in de voor- en achtertuin komt grijs split op de paden.

Voor de overige bestrating in de voortuin bestaat uit de Waaltjes die uit de achtertuin komen. Zo nodig kunnen we op deze plek de caravan neerzetten.

Na het bezoek aan de showtuin waren we erg koud geworden. We reden door naar de Holterberg en namen bij Woodys koffie met Apfelstrudel.

Daarna hebben we nog een korte wandeling gemaakt.

In mijn vorige blog schreef ik al over het Quilten van mijn sterren quilt, hiermee ben ik verder gegaan. Was al met al meer werk dan ik dacht. Ik kon het ook niet te lang doen, omdat ik teveel last van arm / nek kreeg. Ik wil nog een tafel hebben waarin ik de naaimachine kan laten zakken.

De helft is hier klaar.

Had ik de onder draad toch donkerblauw moeten doen?

Veel draden om af te hechten, 4 per ster, 101 sterren in de Quilt.

Inmiddels zijn alle sterren gequilt en draadjes afgehecht. Nu de rand nog. Ik denk het zo te gaan doen.

Ook verder gegaan met het quilten van het middelste blok van de Carousel.

Even dichterbij kijken.

Ook alvast gekeken naar iets voor de hoek van de blokken. Ik weet niet of het zo gaat worden.

Voor de Bernina-Sugaridoo QAL heb de stof voor deel 4, rij 9, gesneden. Nu nog naaien.

Van mijn vriendin kreeg ik dit voor alle hulp.

Detail

Andere kant.

Fijne dag,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. Fijn vooruitzicht nieuwe tuinen. Ziet er mooi uit op de tekening. Ook als ik niet verkleumd zou zijn ging ik zo een heerlijke apfelstrudel eten. Ben daar altijd zo voor te porren:-) Je schiet al lekker op met je quiltwerk. Succes met de laatste loodje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je sterrenquilt wordt schitterend, maar wat een klus. Je krijgt een pracht van een voor- en achtertuin. Mooi zijn de tegels en het split bij elkaar. Lief van je vriendin om zo'n mooie bos bloemen te brengen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat wordt straks heerlijk buiten zitten op een nieuw terras. Mooie tegels en split hebben jullie uitgezocht. Leuk dat je er nog een wandeling aan vast hebt geknoopt en heerlijke apfelstrudel. Je quilt wordt prachtig, maar wees zuinig op je arm en nek. Mooi bloemstuk kreeg je, geniet ervan! Fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat je een nieuwe ingerichte tuin krijgt. Heel knap dat je de sterren aan het quilten bent, oftewel, nu de borders, want ik begrijp dat de sterren klaar zijn! Ook het quilten van de Caroussel blokken wordt prachtig! Wat een leuk bloemstuk! Groetjes, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een hele klus ... je tuin veranderen... en wat een rommel brengt het met zich mee. Maar het plan ziet er mooi strak uit!
    Ik vind de lichte draad van je quiltwerk juist wel mooi.. Prachtige quilt, daar kun je straks op je nieuwe terras heerlijk van genieten...

    BeantwoordenVerwijderen