maandag 13 juli 2020

Spijkerbroeken 3

Druk geweest afgelopen week.
Verder naaien met de Rag Quilt.

Het wordt wel zwaar om te naaien. Maar we gaan door. 

Inmiddels een schaar besteld voor het knippen van de naden. Op diverse blogs was ik dit tegengekomen.

Hier beter te zien.

Woensdag zaten alle delen aan elkaar, pfff.

Donderdag voorbereidingen getroffen voor de keukenrenovatie of te wel: nieuwe apparatuur. Tussendoor patchen aan de Shades of Summer. 

Vrijdag werd alle apparatuur vervangen. Opruimen en schoonmaken. Alleen de kookplaat moet nog. Er was een te grote gekomen, nu dus een leen geval. Dinsdag of woensdag komt de goede.

Zaterdag en zondag knippen aan de Rag Quilt

Ook met deze schaar is het nog wel zwaar werk, maar knipte fijner dan gewone schaar door alle lagen. 

Zondagmiddag was alle knipwerk klaar, hup de wasmachine in.

2 Wasbeurten en een droger verder zag het er zo uit.

Tussendoor steeds uitgeklopt, foei wat een troep. Gelukkig kon het buiten.

Na 4 keer wassen en drogen vond ik het voorlopig genoeg.

Vanmorgen nog even over mijn mooie hek gehangen. Ik wilde dit gisteravond doen, maar werd afgeleid door de de overbuurvrouw, haha. Zij vond het een mooie Quilt.


En zo zien de Rags er nu uit.

Toen ik moest wachten op de wasmachine alvast voorbereidend werk voor de Bernina-Sugaridoo QAL gedaan. Ik heb de laatste 3 rijen nog niet gedaan. Dit is deel 9, 7 en 8 komen nog.

Niet veel gedaan in de tuin. De zonnehoed komt uit, rose blijft iets achter bij de witte.

Op de foto is het niet zo goed te zien, maar ik mis wat kleur tegen de haag. Er is veel groen van de haagjes, de Asters en de Agastache. Binnenkort maar overleggen met de hovenier wat we kunnen verplaatsen of bij planten. Verder is het genieten, we hebben weer veel vlinders, bijen etc.

En kijk de appels eens.

Fijne dag.
Groetjes,




Dientje

4 opmerkingen:

  1. Tjonge, wat heb jij veel gedaan in een week! Wat is je quilt mooi geworden, zo stoer... en blauw is zo gaaf.
    De tuin staat er prachtig bij hoor, herkenbaar van dat kleur missen. Dat heb ik hier ook. Veel gras, veel hagen, veel bomen en veel heesters en struiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden met die turquoise kleur er door. Een stoere quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het leest als een bevalling, maar het resultaat mag er dan ook zijn. Ik vind 'm prachtig geworden. Wat ziet de tuin er ook prachtig uit. Vandaag is het daar weer goed toeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat doet alles het goed in de nieuwe tuin.
    En wat heb je een geweldig mooi rag quilt gemaakt! Het was leuk het maakproces op jouw blog te volgen.

    BeantwoordenVerwijderen