maandag 6 juli 2020

Spijkerbroeken Vervolg

Maandag gewandeld met 2 oud-collega's, veel aan de klets en dus geen foto's. Voor de lunch had ik een hartig plaattaartje gebakken. Mmmm.

Met de tuin gaat het goed. Er zijn een paar haagbeukjes bruin geworden, 

al in de herfst modus?

Alle lapjes voor de Rag Quilt gesneden en 3 rijen genaaid.

Omdat ik het zwaar vond worden, heb ik een overhemd versneden voor de achterkant om enkele denim lapjes te vervangen. Ligt achte de de denim lapjes.

Vrijdagavond had ik 6 rijen klaar.

Achterkant

Zaterdag en zondag de volgende 6 rijen gemaakt. Omdat ik het toch nog zwaar vond worden, heb ik 2 blokjes minder gedaan.

Achterkant

Van de 1e 6 rijen ga ik nog 2 blokjes afpeuteren, lang leve het tornmesje.

Wordt vervolgd.


Groet,



Dientje

4 opmerkingen:

  1. Soms kan je inderdaad blij zijn met het tornmesje :-). Je ragquilt wordt wel heel erg leuk. Ik had er geen idee van dat het zo zwaar werd, maar eigenlijk vrij logisch, til maar eens een stapeltje spijkerbroeken op. Is toch zware stof. Goed idee om een gedeelte te vervangen voor lichtgewicht stof. Zonde van je haagbeuk, maar misschien iets te droog geweest, ondanks het sproeien. Lekkere plaattaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook niet stil gestaan bij het gewicht van de Rag quilt. Op blogs of Pinterest wordt er zo eenvoudig over gedaan. Ik heb dus het idee om hem zo groot als een normale 1-persoons te maken, laten vallen. Ik denk dat het nu ong. 1.10x1.90 wordt. Misschien moet ik nog meer aanpassen.

      Verwijderen
  2. Inderdaad is het gewicht nog wel een dingetje... daar zou ik ook niet aan denken, dat is echt een praktijkervaring!
    Wat een stoer geheel, ik vind het heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n hartige plaattaart na een gezellige wandeling.
    Goed dat je een oplossing hebt voor de te zware quilt. Ik ben al heel benieuwd naar het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen