donderdag 19 november 2020

Bernina-Sugaridoo QAL

Deze week flink doorgewerkt aan de Bernina-Sugaridoo QAL. Rij 6 en 8 zijn ronde en half ronde motieven. Ik vond deze van begin af aan  niet passen in mijn quilt. Wel een proefje gemaakt.

Dit is mijn 1e alternatief, Bow-Tie. Was nog even een overweging of ik er een Sashing tussen zou doen.



Zo is het geworden.

Dit is het 2e alternatief.

Met rij 11 ben ik begonnen. 

Inmiddels is deze rij ook klaar.

En de rijen aan elkaar genaaid. De top is bijna klaar. Ik maak er nog een groene baan omheen. Voorlopig hang ik het dubbel in het trapgat. Ik doe er dan nog wel een biesje om en zet het op een aantal plekken vast.

Ook heb ik mijn 7e blok van de Carousel  doorgequilt, hier moet ik nog 1 hartje doen, en ben begonnen met nr. 8. Dit gaat ook lekker.


Groet,



Dientje








3 opmerkingen:

  1. Wat mooi allemaal. Prachtig hoe het 3d effect van de tweede rand is. Ben benieuwd welke het mooist is om de top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt me nog best lastig om die ronde motieven netjes aan elkaar te krijgen.
    Wat ga je weer hard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het echt zó’n leuke quilt. Goed dat je er je eigen draai aan geeft als het niet lukt zoals je wilt. De kleuteren zijn ook echt goed gevonden.
    Ook de carrousel wordt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen