maandag 30 november 2020

Rare weken

Ik had even geen zin in bloggen, de vorige 2 blogs had ik gelukkig al klaarstaan. Er waren zoveel dingen die mijn aandacht vroegen. Maar nu loopt het bijna weer zoals voorheen.

Tussen alles door heb ik nog wel een en ander gedaan. In mijn vorige blog schreef ik al dat ik mijn Bernina-Sugaridoo top klaar had, hier nog een keer de foto.

Ik wilde er een gordijn van maken. Ik heb rondom een groene bomen rand genaaid, in de lengte dubbel gevouwen en dichtgenaaid, geen vulling ertussen. Een 1/4 inch van de buitenkant doorgestikt en ook langs de groene rand. 

Ik heb nog even overwogen of ik meer zou doorstikken. Dit niet gedaan, dat kan altijd nog als het nodig is. Lusjes er aan. Douchestang en ringen geplaatst en gordijn er aan. Hier hangt het.

Nog even een blik vanaf de overloop.

Ik zag op FB gevouwen kerstboom servetten langskomen. Kreeg natuurlijk gelijk ideeën.

Dus op Youtube gezocht en 2 soorten gevonden, zoeken op Folted Napkin.
De twee waar ik naar gekeken heb, zijn Jordan Fabrics en Shabby Fabrics. Ik heb methode van Shabby Fabrics genomen.

Deze drie soorten heb ik gemaakt.

4 voor ????

2 voor vrienden.

En zowaar 2 voor mijzelf.

Als ik niet met de naaimachine bezig ben, werk ik aan mijn Carousel blokken. Nr. 8 heeft nog harten in de hoeken nodig. De gansjes worden gequilt zodra het andere blok eraan zit, de halve gansjes doe ik pas op het eind als alles aan elkaar zit.

Zaterdag kreeg ik nog leuke post.

Dank je wel Mieke, miekequilt.

Groet,



Dientje

7 opmerkingen:

  1. Wat ben je lekker actief met al die verschillende projecten. Leuk om weer even mee te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Bernina quilt vind ik zo geweldig leuk. En hij hangt daar prachtig.
    De servetten zijn handig, een leuk tussendoorwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Bernina is prachtig geworden, Dientje.
    Daar kun je mee voor de dag komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk idee dat gordijn en de Bernina past daar mooi. Gezellige servetten voor de kerst ook een leuk cadeautje. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms heb je idd gewoon geen zin, en dan moet je ook niet bloggen. Maar ik had er niks van gemerkt hoor.
    Je hebt nu wel een heel bijzonder gordijn, bijna te oneerbiedig om het zò te noemen. Eh..., een verschuifbaar wandkleed...
    Hangt het nu voor een deur of voor de trapopening?
    En intussen ben je al weer met het volgende bezig. Leuk om de servetten zo mooi te vouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt gelijk, gordijn is te oneerbiedig. Ik vind jouw omschrijving wel beter. Dit wandkleed hangt voor het trapgat. Mijn andere Bernina wandkleed komt nog voor de voordeur. Hier moet ik nog een achterkant aan naaien, maar moet eerst stof kopen.

      Verwijderen
  6. Het gordijn (verschuifbaar wandkleed) is een echte eyecatcher geworden. Je hebt flink doorgewerkt.

    BeantwoordenVerwijderen