vrijdag 1 januari 2021

Van oud naar nieuw

 Aan alle lezers van mijn blog:
Ik wens jullie een gezond, gelukkig en creatief 2021. Dat we een beter jaar krijgen dan 2020.

De laatste weken waren we druk bezig met opruimen en sorteren op zolder. We reden een paar keer naar de stort en Kringloop. De dingen die nog uitgezocht moeten worden staan vooraan. Een plek gereserveerd voor spullen die nog voor Kringloop of rommelmarkt zijn. En dat allemaal omdat we zonnepanelen zouden krijgen en we niet precies wisten waar de kabels langs zouden gaan lopen.
De 22e kwamen de zonnepanelen. Er was nu ruimte genoeg voor de omvormer. Links op de foto staat nog een kast voor mijn spullen en rechts spullen voor de kringloop.

Zo zag het dak er 's middags uit, 9 panelen.

Nr. 10 werd de volgende dag gelegd. Na een regenbui was het terras wat glad geworden en schoof de ladder naar achteren. Op dat moment werd er net een paneel naar boven gebracht en ... viel naar beneden. Foei wat een schrik. Gelukkig niemand gewond, alleen een terrastegel en zonnepaneel stuk. Er zit een flink gat in de tegel. De hovenier en de verzekering zoeken dit verder maar uit.

Terwijl de mannen op dak en op zolder bezig waren, heb ik de kelderkast voor een deel schoongemaakt. Ongebruikte spullen gesorteerd en weer opnieuw ingericht. Het andere deel wacht nog.

Mijn kleine strijkplank had een hele dunne vulling van schuim. Ik kon er niet lekker op strijken. Mijn tussenvulling opgezocht en nieuwe dubbele tussenlaag gemaakt. Op de oude tussenvulling had ik de strijkplank getekend.

Na alle werkjes met de naaimachine deze een schoonmaakbeurt gegeven. Alle stof, draadjes weggehaald en olie op de bestemde plekken. Hoppa, ook weer klaar voor een volgend project.

Met kerst een hartige taart gebakken met Confit de Carnard. Ik had een blik van vrienden uit Frankrijk gekregen. we zouden samen eten met kerst, dus leek me dit wel toepasselijk. Het was heerlijk.

Met Sinterklaas kreeg ik een Amerillys, deze stond in bloei met kerst.

Op kerstochtend een heerlijke wandeling gemaakt. 

Daarna een nieuwe legpuzzel op tafel.

Ondertussen was ik druk met afwerken Carousel. de 24e had ik mijn laatste blok klaar.

2e Kerstdag zat deze aan de rij vast.

Zondag deze rij aan de andere 2 gezet en maandag de achterkant gezoomd. Ik heb alle blokken apart gequilt.

Daarna het laatste quiltwerk tussen rij 1 en 2 gedaan, de Flying Geese.

Dinsdag 9 meter binding gesneden, gestreken en aangenaaid.

Woensdag en donderdag de binding tegen gezoomd.

En klaar is het. Ik zal de Carousel missen.


Deze vierkanten, 10x10, heb ik (nog) niet gequilt. Ik wist nl niet hoe ik het zou doen. Kan altijd nog.

De kerstpuzzel was ook klaar en kregen van een vriendin nog een puzzel voor oud en nieuw om te maken. Haha, dacht zeker dat we ons zouden vervelen.

Ik ga nu eerst mijn Cathedral Window afmaken, mijn 1e blauwe quilt. De Switch ligt ook nog klaar om te quilten. Kan dus alle kanten op.



En het nieuwe jaar begonnen met een frisse neus.




Fijne dag.



Dientje

10 opmerkingen:

  1. Wat is je carrousel quilt mooi geworden! Veel succes met opruimen en uitzoeken en veel plezier met de volgende projecten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een mooie start gemaakt. Fijn al die opruimklussen weer geklaard. Mooi quiltwerk heb je toch. De beste wensen voor een goed en gezond 2021.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleurrijke quilt geworden je carrousel en net op de valreep af. De catherdral windows is ook leuk, zag het al vaak bij Supergoof. Dat maak je op een handige manier. De beste wensen voor 2021.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ooit een workshop Cathedral Windows van Supergoof gevolgd bij atelier Hartendief in Almen. Deze quilt is op haar manier gedaan, alleen alles met de machine genaaid. De invulling doe ik met de hand. Vouw het steeds zo dat ik gemakkelijk een stukje kan doen. In het begin, middenstuk, deed ik rij voor rij. Dan bleef ik vouwen. Ik wilde er eerst een gordijn van maken, daarom heeft 1 kant nog de punten. Deze quilt wordt te zwaar voor een gordijn.

      Verwijderen
  4. Wat jammer van het zonnepaneel. Hopelijk wordt alles goed geregeld en kunnen jullie er lekker van gaan profiteren. Je Carousel is prachtig geworden. Leuk hè, als iets zo naar je zin is. Ik vind er buiten niet veel aan, maar toch proberen we iedere dag even te wandelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Weer of geen weer. We beginnen elke dag met 3/4 tot uur wandelen met Dientje. Heerlijk. En ik geniet van de Carousel, kijk er regelmatig naar, ligt nog in de kamer. Groet, Dientje

      Verwijderen
  5. Wat is je carouselquilt mooi geworden :-)
    Ik heb ook nog 2 quilts te liggen om af te maken, maar kom momenteel niet echt aan handwerken toe.
    Ik kan sinds een half jaar weer wandelen en daar gaat veel tijd en energie in zitten om dat weer op te bouwen.
    En ik heb net een nieuw blog opgezet https://fitenvijftigplus.blogspot.com en ook dat kost ongemerkt best veel tijd.
    Ook jij hebt een leuk blog :-)
    Groetjes van Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor compliment. Ik heb je blog gelezen en ga je volgen. Wie weet kom je ook weer aan werken aan de quilts toe. Ander tempo en andere manieren misschien? Groet, Dientje

      Verwijderen
  6. En zo gleden de dagen weer voorbij. Je blog is soms net een dagboek en wat ben je toch een ijverige dame!
    Maar het is fijn als je je plannen kunt uitvoeren en verbeteringen kunt aanbrengen in je huis. Wat zal het een stroom schelen met die zonnepanelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig je carouselquilt is prachtig geworden zeg..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen