maandag 17 mei 2021

Dipje ...

Nadat de Cathedral Windows af was, wist ik even niet wat ik zou gaan doen. Ik had geen zin in een blok van The Joys of Life te pakken. Met iets nieuws beginnen, maar wat dan? Beginnen met quilten van de Switch, ook niet want ik was iets te enthousiast geweest met de CW afmaken en mijn handen wilden duidelijk wat rust of iets lichts om te doen.
Toen kreeg ik post van Mieke, een leuke boekenlegger en een kaart. Hartelijk dank Mieke.

En ik dacht aan haar Cirkelkaart, zie hier, waarvan ik er ook 1 kreeg (linksboven).

Dus een middag knopen gesorteerd, stofjes uitgezocht en geprobeerd of dit ging met mijn handen. Rustig aan doen. En .. ja het ging. Te weinig overlap bij de roze en paarse stof, cirkels die soms wat uit de bocht vlogen, maar ik zat lekker ontspannen te prutsen.

Werd helemaal enthousiast, dus nummer 2 kwam er ook aan.

Wat andere, kleinere voorbereid en met 1 ervan begonnen. Hier nog geen foto van gemaakt zag ik. Komt nog.

Ondertussen begon ik te bedenken wat ik mee zou nemen in de vakantie. Ga ik voor wat groots of kleins. Bij het opruimen van de werktafel kwam ik stempels tegen om klosjes te maken. De achtergrondstof van de CW lag er nog en ik had de krat met blauwe stofjes net gepakt. Het plan is gemaakt. Ik ga een klosjesquilt maken met dezelfde stoffen als de CW. De klosjes worden 5x5 en ik heb zo'n 60 klosjes gestempeld. Ik ga ermee beginnen en zie waar ik eindig.

In maart 2019 ging ik met een vriendin naar Dijkerhoek/Holten naar een tentoonstelling van Vrouwen van Nu. Daar had ik een liniaal gekocht en kreeg ik een pakketje voor een speldenkussen bij. Die nu ook maar genaaid, zou mooi in het doosje van de klosjes kunnen. Speldenkussen is gelukt, maar is te groot voor het doosje, haha. Het is zo groot als een theeglas. 


Ook het breiwerk werd weer gepakt, zover ben ik ermee. Nog 5 kleurwisselingen en dan is het klaar.

Op Hemelvaartsdag heb ik 's middags de CW opgehangen in mijn kamer. 

De kamer is te klein om frontaal een goede foto te maken.

Andere kant op.

Ik was niet tevreden hoe alles hing, ook de andere werkstukken. De boel er weer afgehaald en andere muurverdeling gemaakt, zo blijft het. Tot een andere werkstuk, haha.

Fijne dag.
Groet,



Dientje

5 opmerkingen:

  1. Gek is dat toch hè.., dat je gewoon in een gat valt als er een groot werkstuk af is. Ik heb dat ook als ik een mooi boek uit heb gelezen.
    Maar gelukkig was daar die kaart van Mieke en van het één kwam het ander...
    Heerlijk om handwerk uit te zoeken voor je vakantie! De voorpret is altijd al zo leuk.
    Ik wist niet dat je CW zò groot was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch grappig om te lezen waar de dip jou uiteindelijk bracht. Mooie kleine werkstukken, en sjaal en weer een plan! Wat is de cw mooi geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je CW is groot zeg, had ik geen idee van. En je geborduurde kaarten vind ik geweldig, dat slakkenhuisje, prachtig. Hopelijk gaat het straks een stuk beter met je hand, zo lastig wanneer je niet kan doen wat je wel wilt. Jammer dat het speldenkussen te groot is uitgevallen, maar nu thuis gebruiken, Speldenkussens heb je nooit genoeg. Ben benieuwd naar je klosjes, je hebt al een aardig beginnetje. Sjaal wordt ook heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was even niet in blogland maar heb nu bijgelezen. Er is best veel gebeurd ondanks een dipje. Fijn dat je CW nu af is. Mooie quilt is het toch. Nu lekker weer wat nieuws oppakken. De mandjes zullen ook heel leuk worden. In ieder geval een overzichtelijk werkje tijdens de vakantie. Groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat ik je inspireerde. Je hebt echt heel leuke cirkels gemaakt. En wat een prachtige CW. Helemaal mijn kleuren en een mooi patroon.
    Heerlijk om op vakantie te gaan. Ik hoop dat jullie mooi weer hebben en dat je je toch vooral niet verveelt. Haha, dat zal wel niet hè.

    BeantwoordenVerwijderen