maandag 3 mei 2021

(Blingbling) Tasje

Mijn meest gebruikte tasje of eigenlijk een grote portemonnee is deze:

Wat zit er in: een mapje met bankpas, rijbewijs, zorgpas en een paar veelgebruikte winkelpasjes, een kopie van de autopapieren, oud verzekeringsbewijs van auto, telefoon, geld, een aangebroken pakje zakdoekjes en een paar hondenpoepzakjes. Je kunt je voorstellen dat het soms uitpuilt. Maar er is geen ruimte meer voor bijv. een mondkapje. En het gebrek aan iets extra ruimte is net het probleem bij mooie, zonnige dagen. Wanneer ik geen jas aan heb en een kledingstuk met weinig zakruimte, loop ik aan tegen ruimte gebrek.

Uit de erfenis van mijn zus heb ik nog dit tasje, maar dat vind ik te netjes, haha.

Toen ik vorig jaar deze deken maakte van oa. Denim broeken 

Vielen mij de mooie zakken op op een aantal broeken. Toen had ik al een idee om tasje(s) te maken. Nu kwam dat idee weer naar boven door mijn krappe tasje probleem. Dus werden er 2 kontzakken uitgeknipt. De bovenste helft heeft een opgenaaide zak, de onderste heeft een binnenzak met rits en opgenaaide zak.

Ritsje gezocht en een voeringstofje.

En naaien maar.

Toen moest er versierd worden, veel materiaal had ik niet. 

En op Koningsdag was er geen winkel open. dus begon ik maar met wat ik had.

Woensdag ging ik naar Het Kleinvak in Schalkhaar om wat knoopjes, lint en/of band te kopen.

En ging het versieren verder. Dit is de voorkant geworden met veel Blingbling, even de foto vergroten.

En dit de achterkant.

Het hengsel heb ik van de broekband gemaakt.

En zie hier beide tasjes samen.

Ik heb me er heerlijk mee vermaakt.


Groet,


Dientje




4 opmerkingen:

  1. Wat een leukerd , daar zul je veel plezier van hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is dat leuk geworden. Zo zie je geen tweede tasje.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt een supergaaf en origineel tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enig tasje. Slim om die zakken met ritsen te gebruiken. En nu heb je zomaar een heerlijk tasje, helemaal naar je zin.

    BeantwoordenVerwijderen