maandag 18 oktober 2021

We gaan gewoon door

Met het maken van blokken voor de Shades of Summer. En dan heb je opeens een 2e blok van 25 blokjes klaar.

Deze 2 blokken ook aan elkaar geregen en op een stuk tussenvulling gespeld. Zaterdag heb ik hem meegenomen naar Oene om te kijken naar stof voor een Border. Ik wil hiervoor ook stof van EQP gebruiken, alle blokken zijn tenslotte ook van EQP.

Ik had niet veel tijd om rustig te kijken. Ik vond de donkergroene, laatste van de 2e rij, wel wat hebben. Nog maar op mijn gemak een keer kijken.

In mijn vorige blog schreef ik dat ik wilde beginnen aan de Tea Time Placemat. De stoffen waren niet goed te zien, dus hier beter te zien.

Ik moest trouwens alles wat ik gespeld had er weer afhalen. Ik had alles op dubbele stof gespeld, maar de stof moest met de goede kant boven liggen. Natuurlijk zou het geen probleem zijn, dan had ik een linker en een rechter. Maar omdat ik niet vertrouwd was met de manier van werken van Judy Niemeyer wilde ik het toch maar op haar manier doen. Vrijdag aan eind van de middag had ik een half blad klaar.

Met dit deel ben ik wel met het begin aan het prutsen geweest, terwijl ik wel vaker Paperpiecing gedaan heb. Toen ik de werkwijze eenmaal doorhad, ging het redelijk snel. Zondag heb ik de 2e helft gemaakt.

En na het eten de delen aan elkaar gezet. Nu nog quilten en een bies er langs. Dan de 2e nog.

Zaterdag was ik in Oene bij de Witte Pimpernel. Er was een Show en Tell van Ellen Remijnse van EQP. Hier een impressie.







Mijn Switch.

Ellen's Switch

Mijn Carousel

Ellen's Carousel

Veel gedaan deze week, ook nog tijd gehad om te snoeien in de tuin.
Volgende week maar verder met alle activiteiten. Dinsdag helpen bij de 100 Rozen in Wilp met een quilttop in elkaar zetten. Vrijdag een Workshop, Zeg het met bloemen, in Oene. Genoeg te doen dus.

Groet,



Dientje





6 opmerkingen:

  1. Weer lekker veel actie op quiltgebied. Prachtige quilts en wat een mooi blad heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je blad is PRACHTIG! leuk om zo een gezellige quiltdag te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De shades wordt prachtig. Wat een mooie kleuren bij elkaar. Het donkergroen lijkt me er mooi bij passen. Leuk om naar een show en tell te gaan en zoveel inspirerende quilts te zien. Het blad vind ik echt geweldig mooi. Wat een werk, al die kleine onderdelen, maar wat is het echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doorgaan is echt een woord dat bij jou past, Dini...
    Wat gaaf dat bladmotief...nog nooit gezien in stof!
    Ja, ik denk dat jullie wel genoten hebben van het bij elkaar zijn ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je lekker bezig met diverse technieken. Je blad is heel fraai. Past bij het seizoen wat leuk om je quilts naast die van Ellen te mogen showen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig je blokken zeg en dat donker groen zal er mooi bij staan.
    Die blad placemat word heel mooi, lijkt een heel werk zeg.
    En hele mooie quilts laat je ons zien, geweldig.............liefs. Conny

    BeantwoordenVerwijderen