maandag 25 oktober 2021

Workshop en ...

Vrijdag had ik de workshop 'Blij met bloemen' bij de Witte Pimpernel in Oene. De workshop werd gegeven door Jeannette Evers.
We begonnen met naaien van het motief op Lutrador.

Losse onderdelen.

We waren met 4 deelnemers.

Voor de lunch moest alles geverfd worden i.v.m. drogen. Mijn deel.

Van allemaal.

Na de lunch werd het werkstuk verder gedroogd met Heat Gun of Fohn, kleuren bijgewerkt, losse onderdelen opgenaaid.

Presentatie van de werkstukken.

Het was een leuke workshop.
Aanstaande vrijdag volg ik weer een workshop bij Jeannette: 'Landschapjes en Bloemen'.
Inmiddels heb ik het werkstuk op de ondergrond genaaid, tussenvulling is Soft and Stable. Er moet alleen nog een afwerkbiesje en evt. lussen aan.

Wat gebeurde er nog meer.
Dinsdag heb ik Jeltje (100 Rozen) geholpen met in elkaar zetten van de blokken.

We waren nog wel even bezig omdat de halve blokken Maple Leaf gesneden moesten worden. Links onder moet nog een ster worden geappliceerd, is inmiddels gedaan. Jeltje gaat de randjes en borders er aan naaien. Tot nu is het mooi geworden.

Als dank voor de hulp kreeg ik een aantal stofjes. Nieuw mes was ook nodig.

De 2 blauwe van de onderste rij nog even beter te zien.

Een 2e blad gemaakt met andere tegenkleur.

De 2 samen, de grijs/blauw/groene stof is bij beide hetzelfde.

Toen ik nog werkte, maakte ik regelmatig kleine werkstukjes om in de huiskamer te hangen. Eentje is blijven liggen, moest alleen gequilt worden. Ik had een hele tijd niet meer Free Motion gequilt, ik ben er ook niet goed in. Dus dit werd weer een oefen werkstuk. Het blauw gemêleerde garen in de bloemen, in juni gekocht, knapte vaak. Gelijk oefenen in aanhechten, haha.
Van een afstand valt het mee.

Inmiddels ook een biesje gemaakt door de achterkant stof naar voren te vouwen. 

Deze week kwam, in etappes, mijn bestelling binnen van de EQP stoffen. Ik heb alle series, dus deze hoort er dan ook bij.

De laatste 2 kwamen later in de week.

Zondag, bij het uitlaten van Dientje, vond ik deze zwerfsteen.

Binnenkort gaat het naar een ander plekje. 

Ik heb me niet verveeld, haha.

Groet,


Dientje


3 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder creatieve workshop! Ik heb deze techniek nog nooit eerder gezien, maar ik vind het artistiek!
    Heerlijk zoveel lapjes erbij voor jou; als quiltster kun je er nooit genoeg hebben. Jij weet er wel raad mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke creatieve week. Mooi om te zien waar je allemaal mee bezig bent. Wat een leuke workshop volgde je.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke workshop. Heel leuk om van die witte bloemen zo’n mooi kleurig werk te maken. De bladeren vind ik prachtig. Verder ben je ook weer heel actief en creatief geweest. Heerlijk hè, onze hobby.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen